Boek: Eleanor & Park

Set over the course of one school year in 1986, ELEANOR AND PARK is the story of two star-crossed misfits – smart enough to know that first love almost never lasts, but brave and desperate enough to try. When Eleanor meets Park, you’ll remember your own first love – and just how hard it pulled you under
Titel: Eleanor & Park
Auteur: Rainbow Rowell
Aantal bladzijde: 328
Speelt zich af in: VS

Samenvatting

Eleanor ontmoet Park wanneer ze in de bus naar school zit. Ze zijn totaal verschillend. De moeder van Park kan Eleanor niet goed accepteren. Daardoor maakt Park het uit en valt Eleanor´s wereld uit elkaar totdat vlak voor de kerst Park naar haar raam komt en haar uitlegt hoeveel hij van haar houdt. Ze kwamen weer samen. 

Mijn mening

Het is een heel mooi verhaal. Goed aangegeven wanneer stukken vanuit Park's oogpunt en wanneer vanuit Eleanor´s oogpunt wordt geschreven. Alles is in de derde persoon geschreven en persoonlijk vind ik dat heel irritant. Als je niet goed op let weet je niet meer wat door Park´s oogpunt en wat door Eleanor´s oogpunt wordt verteld. Hierdoor begreep ik sommige stukken niet goed. Ik  heb er voor mijn doen vreselijk lang over gedaan en geprobeerd het boek te begrijpen maar ik denk toch dat dit geen boek voor mij is. Natuurlijk is dat jammer maar je kan niet alles leuk vinden

Meer van Rainbow Rowell

Naast Eleanor & Park heeft Rainbow Rowell ook Fangirl geschreven. Ik hou van dat boek. Ik hoorde dat Eleanor & Park beter is dan Fangirl maar ik vind dat van niet. Daarnaast heeft ze Attachments geschreven. In 2014 komt Landline van haar uit. 

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten