November releases


Oktober is voor mij voorbij gevlogen! En nu is het alweer november, over anderhalve maand is het kerst en ben ik alweer jarig. We zullen eens zien welke boeken er deze maand uitkomen. Ik heb erg genoten van de maand oktober met Halloween als afsluiting. 

De kick - Helen Vreeswijk. Eindelijk een nieuw boek van deze schrijfster. Ik geniet altijd zo van deze boeken ze zijn super leuk om te lezen, dus ik hoop dat dit nieuwe boek net zo goed wordt. Geïnspireerd door actiehelden van het witte doek besluit een groep om een wraakexpeditie op touw te zetten. De vijf leden kiezen om de beurt een slachtoffer uit dat genadeloos wordt afgestraft. Vijf vergeldingsacties, meer niet… En telkens proberen ze elkaar te imponeren met hun opdracht. Maar na de laatste wraakactie raken ze verslaafd aan de adrenalinekick. Verslaafd aan de spanning, de angst en het gevaar. Het is hen niet om het geld te doen, geld is er genoeg. 

Maar hun avontuur eindigt anders dan in de films waarin de gangsters onaantastbaar lijken te zijn. De gewelddadige criminelen worden overmeesterd door een zwaar bewapend arrestatieteam. Groot is de verbazing als blijkt dat de daders niet veel ouder zijn dan vijftien en zestien jaar en ‘braaf’ thuis wonen bij papa en mama… De kick komt op vijftien november uit.



Searching for Someday -Jennifer Probst. Dit is een heel nieuw boek in een nieuwe serie die mij wel aardig lijkt. Ik heb de beschrijving op goodreads gelezen en hij lijkt me erg leuk. Kate has given up on love—at least for herself. She is both blessed and cursed with the ability to sense a romantic connection between two people—a gift that her family passed down for generations. When Kate launches her own matchmaking company, Kinnection, with her two best friends in a cozy New York town, she has to put aside her own romantic disasters to make her business a success.But when a furious man stalks into her office and accuses her business of being a scam, Kate is given the ultimate challenge to prove herself. Slade puts himself in her hands and asks Kate to find him love. Enraged at his arrogance but stubbornly eager to prove herself, Kate agrees, dedicating herself to the journey of finding him love...only to find herself falling for him along the way. Searching for Someday komt op 24 november


De godinnentest - Aimee Carter. Ik kende dit boek niet maar het verhaal spreekt me wel aan. Ik ga de Griekse mythologie maar nog een kans geven door dit boek te gaan lezen.
Het is een test die nog geen enkel meisje overleefd heeft.
En nu is de beurt aan Kate... Omdat Kates ernstig zieke moeder zo graag terug wil naar haar geboorteplaats, verhuizen ze van New York naar het piepkleine Eden, waar Kate op een nieuwe school moet beginnen - zonder vrienden, zonder familie en met de angst dat haar moeder de herfst niet eens meer haalt.Tot overmaat van ramp toont de plaatselijke hunk belangstelling voor haar, wat de woede van zijn vriendinnetje Ava wekt. Het had Kate dus eigenlijk niet moeten verbazen dat het feestje in het bos waar Ava haar voor uitnodigt, er helemaal niet blijkt te zijn. Wat ze alleen nooit had kunnen voorzien, is dat Ava uitglijdt, met haar hoofd op een steen terechtkomt en doodstil blijft liggen. Maar dan écht dood. Kate heeft nog niet eens tijd gehad om hysterisch te worden wanneer er uit het niets een jongen opduikt - donker en adembenemend knap. Hoe hij het doet, is haar een raadsel, maar hij wekt Ava tot leven en verdwijnt.Maar niet voordat hij Kate een voorstel heeft gedaan: als zij naar zijn landgoed Eden komt en een reeks van zeven testen aflegt, kan ze niet alleen onsterfelijk worden, maar ook een heuse godin en... zijn bruid. En o ja, hij is Henry, de god van de onderwereld, ook wel Hades genoemd
Kate is ervan overtuigd dat hij getikt is, maar toch... Ze heeft met eigen ogen gezien wat hij met Ava deed. Zou hij haar moeder ook kunnen redden? Want in dat geval is ze tot élke test bereid! Alleen... wat als het haar niet lukt? De godinnentest komt op zeven november uit.

Een lied voor jackson - Celia Bryce. Dit lijkt mij een super mooi en emotioneel boek, ik deel hem met jullie omdat ik denk dat het een heel erg goed boek is. Een lied voor Jackson van Celia Bryce is het ontroerende verhaal over een tiener die erg ziek is en verliefd wordt. Terwijl deze puber vecht voor haar leven... ... word ze opeens smoorverliefd! Megan Brights hele leven staat op z'n kop als bij haar een hersentumor wordt ontdekt. Maar ze is niet zozeer bang om haar haar te verliezen als wel haar beste vrienden, als ze voor lange tijd in het ziekenhuis moet verblijven. Jackson is een andere tienerpatiënt die op dezelfde afdeling verblijft. Megan valt als een blok voor hem, maar ook hij is ernstig ziek. Een lied voor jackson komt op twaalf november uit.







Gewoon magisch - Conny Regard. Dit lijkt me een heel leuk boek om te lezen. Ik denk dat hij niet veel heeft qua inhoud maar leuk als boek voor tussendoor. In de nacht van haar drieëntwintigste verjaardag ziet Vlinder in haar droom een man. Meteen weet ze: dit is de liefde van mijn leven. Maar het is moeilijk zoeken naar iemand die je niet kent. Ze heeft geen naam van hem, weet niet waar hij woont. Toch komt ze Quinn op het spoor. Ze ziet hierin een teken dat haar droom klopt en dat ze echt voor elkaar bestemd zijn. Maar Quinn is verloofd met een ander! Het zal Vlinder alles wat ze in zich heeft kosten om hem te overtuigen dat ze bij elkaar horen... misschien zelfs een beetje magie.Gewoon magisch komt op vijftien november uit.





Ander leuk nieuws is dat deze maand drie boekverfilmingen uitkomen. Ik weet nog niet of ik naar ze allemaal ga maar ik ga sowieso naar Catching fire. Het gelijknamige boek wordt eindelijk verfilmd. Ik heb de trailer gezien en ik ben super enthousiast, Catching fire wordt op 20 november verwacht.

Daarnaast wordt The book thief verfilmd. Ik vind het boek zo goed geschreven dat ik niet weet of ik naar de film ga. Ik denk dat wanneer ik naar de film ga dat hij misschien gaat tegenvallen aangezien ik wel hoge verwachtingen heb. The book thief wordt op acht november in Amerika verwacht. Wij in Nederland moeten (helaas) wachten tot dertien maart 2014! Wij zijn een van de laatste landen waarin deze film uit komt.

Carrie wordt ook verfilmd. Ik heb de eerste bladzijdes uit het boek gelezen en ik vind hem wel leuk. Carrie is in Amerika al uit in de bioscopen en natuurlijk moeten wij hier weer wachten. Carrie wordt in Nederland op zeven november verwacht. 



CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten