Anna And The French Kiss


Anna is looking forward to her senior year in Atlanta, where she has a great job, a loyal best friend, and a crush on the verge of becoming more. Which is why she is less than thrilled about being shipped off to boarding school in Paris--until she meets Étienne St. Clair. Smart, charming, beautiful, Étienne has it all...including a serious girlfriend. 

But in the City of Light, wishes have a way of coming true. Will a year of romantic near-misses end with their long-awaited French kiss?

Titel: Anna and the French kiss
Auteur: Stephanie Perkins
Aantal bladzijde: 372
Speelt zich af in: Parijs (Frankrijk) en Atlanta (VS)
Uitgeverij: Dutton



Samenvatting
Anna wordt naar een kostschool gestuurd in Parijs. Alleen een klein probleem ze kan geen Frans. Daar leert ze Etienne kennen, iedereen noemt hem St. Clair. Snel wordt ze vrienden met hem en met Meredith iedereen noemt haar Mer. Alleen St. Clair heeft een vriendin. Anna en St. Clair spreken vaak af. Wanneer zijn moeder ziek wordt en hij met de kerst naar huis gaat beseft Anna dat ze hem mist. Ze mailen heel vaak en ze bellen ook met elkaar. Anna gaat zelf ook naar huis met de kerst, ze ziet haar crush weer, Toph. Alleen haar goede vriendin heeft niet gezegd dat zij en Toph samen waren. Helemaal overstuur brengt ze haar vakantie door. Wanneer ze terug komt  in Parijs is ze blij om Etienne weer te zien. Ze noemt hem nu weer Etienne. Samen spreken ze af. Hoe hun relatie afloopt, of Etienne het gaat uitmaken met zijn vriendin en voor Anna kiest tja.. dat zeg ik niet.

Mijn mening

Ik vind dit boek niet super speciaal. Hij wordt vanuit Anna geschreven wat niet verkeerd is. Sommige stukken waren heel leuk om te lezen en andere minder. Ik zat wel meteen goed in het boek. Ik had veel goede verhalen gehoord over dit boek waardoor mijn verwachtingen heel hoog waren, helaas was het boek niet zo goed als ik had gehoopt. Maar het is wel een leuk boek voor een keertje. Ik zou helaas niet de andere boeken van deze schrijfster gaan lezen omdat deze mij niet helemaal had betoverd.

Ik geef Anna and the French kiss 3/5

Andere boeken van Stephanie Perkins


Als je dit boek gelezen hebt en je er helemaal van weg bent dan denk ik dat je de andere boeken van Stephanie Perkins ook leuk vindt (ik heb ze niet gelezen)  ik heb gelezen dat dit een soort gelijk boek is. In 2014 wordt haar derde boek verwacht. 


CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten