Queen of Shadows

The queen has returned.

Everyone Celaena Sardothien loves has been taken from her. But she's at last returned to the empire—for vengeance, to rescue her once-glorious kingdom, and to confront the shadows of her past . . .

She has embraced her identity as Aelin Galathynius, Queen of Terrasen. But before she can reclaim her throne, she must fight.

She will fight for her cousin, a warrior prepared to die for her. She will fight for her friend, a young man trapped in an unspeakable prison. And she will fight for her people, enslaved to a brutal king and awaiting their lost queen's triumphant return.


Titel: Queen of Shadows #4 Throne of Glass
Auteur: Sarah J. Maas
Aantal bladzijdes: 648
Uitgeverij: Bloomsbury

Samenvatting

Dorian zit nog altijd op de troon, maar zijn vader heeft de macht. Nu heeft iets de macht over Dorian. Er is nog altijd geen magie in Adarlan, maar daar wilt Aelin verandering in brengen. Op zoek naar de laatste wyrdkey staat er veel op het spel voor haar.

Mijn mening

Na een jaar gewacht te hebben is het eindelijk zo ver, Queen of Shadows is hier! Er is een grote verandering gaande. Celaena wordt geen Celaena meer genoemd, maar Aelin haar Fae naam. Er is zo veel gebeurt in een kleine 600 bladzijdes. 

Wat zijn Chaol en Dorian veranderd. Ik boek 1 t/m 3 aanbad ik die twee. Chaol zal altijd trouw zijn aan Dorian dat heb ik geleerd. Aelin en Dorian was voor mij al over. Maar Chaol en Aelin nog niet. Ik heb met een wtf gezicht gekeken hoe die twee zich gedragen.

Manon is gegroeid. Nadat zij de Wingleader van The Thirtheen geworden is, is zij door een metamorfose gegaan. Van een bescheiden personage naar een van mijn favorieten. Je kon erop wachten wanneer zij en Aelin samen de confrontatie aan zouden gaan. Wanneer dat gebeurt komen twee badass personages bij elkaar en wordt het geweldig.

Maar toch is Queen of Shadows niet wat ik gehoopt had. Er gebeurde naar mijn mening te veel en het voelde alsof alles overhaast was. Sarah J. Maas heeft personages rare dingen laten doen. Maar toch blijft Throne of Glass een van mijn favoriete series. En Rowan do I need to say more?

Ik geef Queen of Shadows 4.5 / 5

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten