Simon vs. the homo sapiens agenda

Sixteen-year-old and not-so-openly gay Simon Spier prefers to save his drama for the school musical. But when an email falls into the wrong hands, his secret is at risk of being thrust into the spotlight. Now Simon is actually being blackmailed: if he doesn’t play wingman for class clown Martin, his sexual identity will become everyone’s business. Worse, the privacy of Blue, the pen name of the boy he’s been emailing, will be compromised.

With some messy dynamics emerging in his once tight-knit group of friends, and his email correspondence with Blue growing more flirtatious every day, Simon’s junior year has suddenly gotten all kinds of complicated. Now, change-averse Simon has to find a way to step out of his comfort zone before he’s pushed out—without alienating his friends, compromising himself, or fumbling a shot at happiness with the most confusing, adorable guy he’s never met. 


Titel: Simon vs. the homo sapiens agenda
Auteur: Becky Abertalli
Aantal bladzijdes: 303
Uitgeverij: Penguin

Samenvatting

Simon en Blue chatten al een tijd met elkaar. Maar dan vergeet Simon op de computer op school uit te loggen. Martin ziet de berichten en komt erachter dat Simon homo is. Martin chanteert Simon ermee. Maar gaat Simon er in mee? En hoe gaat het verder met Blue?

Mijn mening

Ik weet dat in 2016 de Nederlandse vertaling bij Blossom Books verschijnt. Alsnog kon ik het niet laten om Simon in de oorspronkelijke Engelse taal te lezen. Als jij dit nog wilt doen, zou ik niet langer wachten want ik had er helemaal geen spijt van!

Het boek begint snel. Simon laat op school zijn mail open staan, en Martin ziet dit. Op dat moment weet je nog niet veel over het hele verhaal. Dat wordt later allemaal duidelijk. Maar toen begon ik van Simon te houden, meer uit medelijden. Martin probeert Abby te versieren. Later in het boek ga je het grappig vinden. Maar ik vond het eerder zielig. Iemand moeten chanteren om aan een meisje te kunnen komen.


En dan heb je Blue. Oh god elke keer dat de e-mails tussen Blue en Simon naar voren kwamen zat ik te lachen. Het voelde een beetje als het eerste contact met mijn vriend. Je moet constant overal om lachen. De grote vraag is natuurlijk, vinden ze elkaar leuk? Ik ga die niet beantwoorden, Simon doet dit overduidelijk voor je. 

Ik hou zelf vreselijk veel van oreo's. Voor wie ze niet kennen, ga even naar de dichtstbijzijnde supermarkt en haal een pak. Het leuke is dat er allemaal ideeën in staan wat je met oreo kan maken. Nog een reden waarom ik verliefd geworden ben op dit boek.

Als ik Simon en Blue uit het boek kon halen, en kon knuffelen zou ik dit zo doen! Becky Abertalli heeft deze twee geweldige personages gecreëerd en om eerlijk te zijn denk ik dat iedereen wel van ze gaat houden. Dat maakt het allemaal nog leuker. Simon vs. the homo sapiens agenda is een boek voor iedereen.  

Ik geef Simon vs. the homo sapiens agenda 5/5

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten