Blindelings

Ivy Maron is bijna achttien en zit op de modevakschool. Vanaf het moment dat ze de mysterieuze Sander ontmoet, ontstaat er langzaamaan een afstand tussen Ivy en haar beste vriendinnen. Ze lijkt wel een dubbelleven te leiden en volgens haar omgeving heeft Sander haar compleet in zijn macht. Als ook Ivy's veilige thuissituatie voor altijd dreigt te veranderen en ze het idee heeft dat ze bij niemand meer terechtkan, maakt ze gevaarlijke keuzes.
Kan iemand Ivy nog redden of is het al te laat?

Titel: Blindelings
Auteur: Chinouk Thijssen
Aantal bladzijdes: 349
Uitgeverij: Scelta 


Samenvatting

Ivy studeert aan de modevakschool. Alles gaat goed totdat ze Sander ontmoet. Ze krijgen al snel een relatie, maar of hij goede invloed op haar heeft weten Ivy's vriendinnen niet. Sander koppelt Ivy steeds meer los van haar vertrouwde omgeving. Kan Ivy nog ontsnappen of niet?

Mijn mening

Allereerst wil ik Scelta heel erg bedanken voor het toesturen van een exemplaar van Blindelings.

Toen ik voor het eerst de naam Sander zag staan dacht ik meteen al ja dat is een badboy. Eentje die niet veel goeds zal betekenen voor Ivy. En ja hoor natuurlijk had ik weer gelijk. Niet dat het leuk is om altijd gelijk te hebben maar in dit geval is dat zeker het geval.

Dit was precies wat ik nodig had. Een boek die heerlijk vlot geschreven is en je gewoon weg meetrekt in het verhaal. Na elke bladzijde hing ik bijna letterlijk aan de lippen om te weten wat er verder zou gaan gebeuren. Ik was gewoon weg geboeid en om mijn interesse weg te halen moest er heel wat gebeuren maar dat is niet gebeurd.

Het is niet dat ik mij verbonden voelde met Ivy maar ik had wel medelijden met haar. Daar zat ook een stuk onbegrip in. Hoezo kon zij niet zien wat voor een man Sander was. Na alles zelfs meerdere waarschuwingen van haar vriendinnen. Ik vond het wel zielig dat zij het niet zag. Maar uiteindelijk maakte dat het verhaal wel beter.

Wanneer kan ik nog wat van Chinouk Thijssen lezen? Kom maar op zal ik zeggen want dit boek las zeer prettig weg. 

Ik geef Blindelings 4/5 

CONVERSATION

1 reacties:

  1. Dit boek moet ik ook echt een keer gaan lezen, goede review ook! xxx

    BeantwoordenVerwijderen