Shock

Stel je voor: je beste vriendin verdwijnt na een schoolfeest. Alleen haar fiets en haar bebloede jas worden gevonden. Je wordt verscheurd door verdriet, maar ook door angst. Wat is er die avond met haar gebeurd? Pas na maanden lukt het je om je leven weer op te pakken. Maar dan keert de moordenaar terug. En dit keer komt hij voor jou. Kun je nog vluchten? Of is het te laat? De waarheid blijkt nog gruwelijker dan je had gevreesd. 
Titel: Shock
Auteur: Mel Wallis de Vries
Aantal bladzijdes: 256
Speelt zich af in: Frankrijk
Uitgeverij: De Fontein





Samenvatting

Een half jaar nadat Emma is verdwenen gaan de vier vriendinnen op vakantie. Ze gaan voor het eerst zonder Emma. Vooral Lily mist Emma heel erg. Aangekomen in Frankrijk denken ze een leuke vakantie tegemoet te gaan. Maar niet alles gaat zoals gepland. Ieder beleeft een eigen vakantie. 

Mijn mening

Toen Shock verscheen was ik natuurlijk als een gek naar de boekhandel aan het rennen. Ik vind de boeken van Mel geweldig, de een iets meer dan de ander. Toen ik Shock kocht zag ik dat er een kleine novella in zat. Kill. Die heb ik in een kwartier verslonden. Oeps zal ik zeggen haha. Wat wil je met nog geen honderd bladzijdes? Over Shock heb ik ook maar tweeënhalf uur gedaan. De boeken van Mel zijn verslavend dat is met Shock alweer bewezen.

Na de achterkant te hebben gelezen kreeg ik geen goede indruk van  het boek. Toen ik het boek opensloeg zag ik dat er vijf perspectieven waren. Bij elk perspectief was een foto. Hoe zij eruit zag. Bo, Mabel en Anouk vind ik van die typische meiden. Hoe ze zich gedragen in het boek klopt compleet met hun uiterlijk. Bij Lily klopte het naar mijn mening ook alleen ik zie haar meer als een down to earth persoon. Dat hadden de andere meiden niet.

Shock speelt zich af in Frankrijk. De meiden hebben niet veel geluk op de camping. De spanning wordt goed opgebouwd als ze de discotheek niet kunnen vinden. En dan later nog. De laatste paar hoofdstukken als je ze zo kan noemen waren niet te doen. Vreselijk vind ik dat.

Ik vind Shock tot nu toe het spannendste verhaal. Het is zo creepy. Emma verdwijnt. Maar er komen toch allemaal spullen van haar terug. Haar lichaam wordt nooit gevonden. Wat denk je daar van? 

Ik geef Shock 5/5


Koop bij bol.com

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten