De ijzerproef

De 12-jarige Callum Hunt is van jongs af aan opgegroeid met drie regels: 1. Vertrouw nooit een tovenaar. 2. Doe nooit mee aan de IJzerproef. 3. Ga nooit naar het Magisterium.

De meeste kinderen zouden er alles voor overhebben om mee te doen aan de IJzerproef. Maar Callum Hunt niet. Al zijn hele leven heeft zijn vader hem gewaarschuwd om uit de buurt van magie te blijven. Maar het Magisterium ziet in Callum een machtige tovenaar. Voor hij het weet wordt hij meegezogen in de sinistere wereld van het Magisterium, dat niet alleen een duistere connectie met zijn verleden blijkt te hebben, maar ook zijn toekomst compleet verandert. De IJzerproef is begonnen en Callum staat voor de grootste uitdaging van zijn leven: hoe kan hij uit handen van het Magisterium blijven?
Titel: De ijzerproef #1 Magisterium
Auteur: Cassandra Clare & Holly Black
Aantal bladzijdes: 388
Speelt zich af in: Magisterium
Uitgeverij: Moon

Samenvatting

Callum Hunt is uitgenodigd om mee te doen aan de Ijzerproef. Zijn ouders waren beide tovenaars. Samen met zijn vader gaat hij naar het Magisterium. Callum doet er alles aan om te falen. Zodat hij de Ijzerproef niet haalt. Maar helaas hij wordt aangenomen. Op het Magisterium leert hij hoe het met zijn magie overweg moet gaan. 

Mijn mening

Toen ik over dit de Ijzerproef hoorde was ik meteen al enthousiast. Het eerste wat ik dacht toen ik begon met lezen hey dit lijkt op Harry Potter. Dat dacht ik eigenlijk door het hele boek wel. 

Vanaf het begin was ik geboeid. Kinderen met magie en ze leren ermee omgaan. Klinkt interessant. En dat was het ook wel. Ik had wel meer verwacht. Ik heb nu twee boeken van Cassandra Clare gelezen en geen een van Holly Black. Maar in het boek kon ik bepalen wie welk stuk geschreven heeft.

Ik vind de kaft echt prachtig!  Alleen jammer dat DE niet horizontaal staat maar verticaal. Na het lezen van het boek weet je goed wat er allemaal op de kaft staat. Ook erg leuk aan het begin van elk hoofdstuk staat ook een illustratie! Alles wordt heel goed beschreven zodat je als lezer er een duidelijk beeld bij krijgt. Ik vind dit heel fijn lezen. 

Ik ben heel erg benieuwd wanneer deel twee uit komt. Ook al is dit niet wat ik ervan verwacht had heb ik er wel van genoten. Ik wil de uitgeverij Moon heel erg bedanken voor dit recensie exemplaar. 

Ik geef De Ijzerproef 4/5

Koop bij bol.com

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten