Writing Wednesday



Eerste keer Writing Wednesday op Despicable Books! Sinds dat ik begonnen ben met plannen maken voor NaNoWriMo ben ik steeds meer gaan schrijven. Mijn NaNo project ook te lezen op Wattpad (klik op de widget) wil ik ook hier publiceren. Ik ga vanaf vandaag elke week een hoofdstuk plaatsen. Omdat de eerste twee al op Wattpad te lezen zijn plaats ik de eerste twee hoofdstukken. Klinkt misschien veel maar ik denk dat het wel leuk is. Ik heb nog veel herschreven en ben nu pas tevreden hierover. 

Ik ben Sarah. Voor de mensen die mij niet kennen dit is mijn blog. Ik ben dus achttien jaar net een paar maanden geleden klaar met het vwo en ik weet dus niet wat ik met mijn leven wil gaan doen. Ik heb geen vriend, geen nieuwe studie. Het is alleen mijn kat en ik. Samen kunnen we de wereld aan. En mijn boeken dan. Als ik ergens trots op ben is het mijn collectie. De vraag wat mij nu bezig houdt wat ga ik met mijn leven doen? Ik hoop daar snel een antwoord op te vinden met jullie hulp. Een hele fijne dag nog!


Sarah

Zijn jullie al nieuwsgierig? Hier komt de rest hoor. 

1
Eerste kerstdag is aangebroken. Toen ik klein was kreeg ik altijd cadeautjes met Kerstmis. Ik ren als een gek de trap af. Cheryl loopt in de weg, ik viel bijna over haar. Ik mag wel achttien jaar zijn maar ik voel me nog steeds een kind met Kerstmis. Het is maar hoe oud je je voelt en gedraagt. Je leeftijd is slechts een cijfer. Dat is wat ik vind in ieder geval. Wanneer ik bij de kerstboom aan kom denk ik terug aan de tijd dat ik moest wachten op mijn ouders. Ik zie ze nog steeds zitten in de stoelen bij de kerstboom. Niet veel later komen zij ook naar beneden. Ik kan niet wachten tot ik mijn cadeautjes kan open maken. Ik probeer te kijken welke voor mij zijn. Ik zie een hele grote doos, mijn nieuwsgierigheid wordt de baas in mijn hoofd.  Voor wie zou die zijn en wat zit er in? Zijn toch wel de twee belangrijkste vragen die in mijn hoofd zitten. ‘Sarah maak die grote doos maar open. Ik weet dat je het wilt. Fijne kerstdagen lieverd’ hoor ik mijn vader zeggen. Ik duik op de grote doos af. Het roze inpakpapier vliegt door de kamer. Als ik de doos open zie ik dat er boeken in zitten. De doos moet wel zeker een halve meter hoog zijn en minstens even zo breed en hij is gevuld met boeken. Ik kan mijn ogen gewoon niet geloven. ‘Ik heb in je potje gekeken waar to be read op staat, welke boeken je daar nog niet van had heb ik besteld. Plus nog wat andere boeken. Ik hoop dat ze goed zijn.’ Ik ben nog nooit zo blij geweest. Ik pak het eerste boek uit de doos. Alice in zombieland. Ik wil dit boek al een hele tijd lezen en nu heb ik hem gewoon in mijn hand. Ik neem de doos mee naar boven. Waar de rest van mijn verzameling staat. Ik twijfel even of ik een unboxing video ga maken. Ja toch wel dat is wel het leukste. Ik pak mijn to do notes ik schrijf unboxing video op. Laat ik me maar gaan aankleden, mijn opa en oma komen zodadelijk brunchen.

Ik doe mijn leren jasje over mijn rode jurk aan. Ik moet van mijn moeder perse een jurk aan, zij vindt dat het ‘netjes’ is. Ik denk er anders over. Mijn rode jurk raakt net de grond niet. Het bovenstuk zit strak en de lange mouwen komen tot mijn pols. Rond mijn middel wordt de jurk breder. Ik kan er makkelijk mijn zwarte Dr. Martens onder dragen. Wat ze niet weet kan ze ook niet afpakken.  Wanneer ik mijn kamer uit ga ruik ik pannenkoeken. Mm! Lekker denk ik. Ik vind brunchen heerlijk. De bel gaat, dat zal wel mijn opa en oma zijn. Wanneer ik de deur open doe zie ik dat ik gelijk heb. Mijn oma’s parfum doet zeer aan mijn neus. ‘Wat zie je er leuk uit Sarah’ zegt ze vrolijk. Ik lach vriendelijk terug. In de keuken zie ik dat mijn moeder bezig is met het beslag voor wafels. ‘Ik neem het wel over mam’ en ik pak het beslag. Ik vind het toch wel heel leuk om te koken.  Wanneer ik de eerste wafel in het apparaat doe komt die heerlijke geur van verse wafels op mij af. ‘Hoeveel moet ik er maken?’ ‘Doe maar een stuk of tien.’ Tien wafels zijn zo gemaakt. Als ik toch op mijn wafels moet wachten kan ik net zo goed nog even in Allegiant lezen. Ik moet en zal weten hoe de serie afloopt. Ik ben toch wel een beetje bang voor het einde. Veronica Roth zei een keer dat ze in De Hongerspelen wou zien dat Katniss kwam te overlijden. Ik ben bang dat ze geen genade heeft voor Tris of Four.

Ik ben stiekem toch wel heel blij wanneer mijn opa en oma vertrekken. Natuurlijk zie ik ze graag maar ik wil heel graag aan mijn unboxing video werken. Ik ben heel erg nieuwsgierig naar de boeken die ik gekregen heb met Kerstmis. Ik ga hem op mijn boekenkamer filmen met mijn boekenkasten op de achtergrond. Ik vind dat toch wel iets hebben. Gelukkig kan ik zo mijn videocamera vinden. Nu alleen de standaard nog. Ik zet alles klaar. Check, check, dubbel check, mijn make up zit goed. Het licht is goed en ik ben goed in beeld. Timer staat op vijf seconden zodat ik goed in beeld ben. Ik druk op het knopje. Vijf, vier, drie, twee, een en start! ‘Hallo allemaal! Fijne Kerst? Ik wel in ieder geval. Toen ik wakker werd stond deze doos op me te wachten. Benieuwd wat erin zit? Ik wel. ’ Ik til de doos omhoog en zet de camera op pauze. Ik pak een stoel en zet de doos erop, de camera staat weer aan. ‘Als eerste heb ik Alice in zombieland.’ Ik hou het boek omhoog en leg hem daarna op de grond. Ik zet ze later wel in de kast. Als mijn kast maar niet te vol zit bedenk ik even. Al snel is die gedachte weg. Ik haal het volgende boek eruit.

Wanneer alle boeken uit de doos zijn klimt Cheryl erin. Ik had het kunnen weten. Ik zet de boeken een voor een weg. Ik stop wanneer ik Papertowns vast heb. Ik ben benieuwd of Papertowns net zo is als de andere boeken van John Green. Nu dit allemaal gedaan is moet ik nog het filmpje bewerken. Ik kijk hier altijd heel erg tegen op. Het is het minst leuke wat er is. Ik geef toe dat het leven van een blogger niet saai is, maar het is ook niet heel erg spannend. Het is niet wat ik gedacht had toen ik ermee begon. Ik had nooit geweten dat je er zo veel tijd in moet steken. Het is niet het punt dat ik het vervelend vind om te doen. Maar ik vind alleen maar recensies schrijven ook niks. Er moet een beetje afwisseling in zitten. Na twee uur hard werken is het filmpje eindelijk klaar. nu moet hij alleen nog op youtube geplaatst worden. En ik moet er nog in het kort iets bij zetten. Zo gedaan. 
Om vier uur ga ik naar beneden. Vanavond ga ik gezellig met Alice uit eten. Zij heeft gereserveerd en niet gezegd wat we gaan eten. Ik ben wel heel erg benieuwd naar wat wij gaan eten. Ik open Whatsapp en stuur Alice een bericht

Sarah: ‘Alice zo nog kop thee drinken bij mij? PS wat eten we?’                                             Alice: ‘Ja kom er zo aan. PS ik ga dat niet zeggen. PPS Gaan we met mijn auto?’
Sarah: ‘Is goed, zie je zo’ 
     
Ik doe vast water in de waterkoker. Dat is wel klaar als Alice zo komt. Ik probeer te herinneren wat haar lievelingsthee is. De mijne is kaneel, vooral zo in de koude maanden vind ik het heerlijk om te drinken. Wanneer de bel gaat sprint ik naar de voordeur. Alice is er eindelijk. We springen op en neer, ik heb haar twee dagen geleden nog gezien maar ik heb haar toch wel gemist. ‘Kaneelthee?’ Vraag ik, Alice knikt. Had ik het toch goed denk ik. Samen lopen we naar de keuken waar het water inmiddels gekookt is. In elke mok hang ik een theezakje. In de woonkamer zitten mijn ouders op ons te wachten. Alice heeft ook een mooie rode jurk aan. In tegenstelling tot de mijne zit die van haar strak om haar lijf heen. Ze draagt er zwarte glitter hakken onder. ‘Ga eens samen bij de kerstboom staan, dan maak ik een foto.’ Zegt mijn moeder. Het voelt zo vertrouwd met Alice. Die foto vind mijn moeder heel belangrijk. Vorig jaar was mijn opa het slachtoffer om naast mij te gaan staan. Ik lach binnensmonds. Ik vind het toch wel grappig. Hoe geweldig mijn moeder het vind is goed af te lezen van haar gezicht.
2
Het is maandag ochtend 10 uur. De maandag na kerstmis is het zwaarst. Ik besluit om op te staan. Mijn wekker houdt mij nu niet meer wakker aangezien ik hem laasst gesloopt heb. Het is Cheryl, ze heeft honger. De arme kat toch.  Omdat ik de enige persoon in dit huis ben komt ze naar mij toe. ‘Kom op Cher nog heel even. Het was laat vannacht.’ Zeg ik klagend tegen haar. Ze lijkt me te begrijpen en springt op bed. Ze duikt meteen onder de dekens. Daar ben ik niet heel erg blij mee. Zit mijn bed weer helemaal onder de kattenharen. Ik had gisteren mijn bed nog stof gezogen. Ik moet er toch wel om lachen. Ik lig in mijn queensize bed met mijn kat.Ik draai me om, om haar te aaien. Maar er steekt iets in mijn buik, verward kijk ik wat er in mijn buik steekt. Oh het is een boek denk ik. Als ik hem oppak zie ik dat het Eleanor & Park is.  Nog vijftig bladzijdes te gaan, dat moet vanochtend makkelijk lukken denk ik. ‘Cher ik maak later wel wat eten nu eerst mijn kater uitslapen.’ Zeg ik met een bigsmile tegen haar. Die laatste paar glazen wijn waren en toch een paar te veel denk ik. Ik heb nooit goed tegen alcohol gekund maar dit is wel heel erg. Maar niks is erger dan wanneer je gaar kotsen. Ik moet dit even afkloppen, dit is mij nog niet gebeurd. Hoe vaak drink ik dan? Alleen met feestjes dus. Ik pak het boek en Cheryl op en sleep ze mee naar de keuken. Ik vul de brokjes voor Cher bij en doe water in de waterkoker. Ik kan niet goed wakker worden zonder mijn kop thee. Nu ik toch moet wachten kan ik net zo goed nog wat in Eleanor & Park lezen denk ik. Ik pak het boek en sla hem open.

Vijftig bladzijdes later leek het wel alsof ik uit een waas ontwaak. Eleanor & Park is uit en ik heb nog niet eens mijn thee op. Shit mijn thee denk ik. Ik kan het nu wel maken. Cher springt vanaf de keukentafel zo het aanrecht op. ‘Hey ik wist helemaal niet dat jij dat kon lieverd’ zeg ik tegen Cheryl terwijl ik mijn mok met heet water vul. Welke thee zal ik vandaag drinken? Vraag ik me af terwijl ik naar de bakjes thee kijk. ‘Ik neem groene thee lekker voor als het regenachtig is vind je niet Cher?’ Ik pak haar op en neem haar weer mee naar boven. Samen zitten we in mijn walk in boekenkast. ‘Wat ga ik vandaag lezen? Weet jij iets lieverd?’ Vraag ik aan Cheryl terwijl ik Eleanor & Park terug zet. Ik loop naar de radio en zet hem aan. Met muziek op kan ik altijd beter nadenken. Dansend door de kamer op Coldplays Paradise  pak ik Papertowns uit de kast. ‘Een John Green wordt het dus. Die heb ik nog niet gelezen, Cher wat vind jij ervan?’ Vraag ik mijn kat en ze miauwt terug. Met een tevreden gevoel loop ik terug naar mijn kamer. Trek normale kleren aan en ga weer naar beneden. Samen met Papertowns lig ik lang uit op de bank. Voor de eerste keer sla ik het boek open. Wanneer ik een woord heb gelezen van het eerste hoofdstuk gaat de bel. Boos maar vooral ook geïrriteerd loop ik naar de voordeur. Het kan maar beter belangrijk zijn om mij nu nog te storen. Met een niet al te blij gezicht open ik de deur. ‘Sarah?’ Vraagt de pakketbezorger. Ik knik. Verward neem ik het pakketje aan. Ik wist niet dat ze vandaag al pakketjes bezorgden. Ik schud het een paar keer maar weet echt niet wat erin zou kunnen zitten. De zoektocht naar de schaar lijkt eeuwig te duren. In de vijf lades waar ik gekeken heb ligt hij niet. Ook op het aanrecht en de keukentafel ligt hij niet. ‘Cher heb je de schaar gezien?’ Vraag ik verward aan mijn kat. Een luide miauw komt uit haar. Ik geef het op en ren met het pakketje naar mijn kamer. Geïrriteerd zoek ik mijn etui. Ook al zo’n onmogelijke zoektocht met de rommel op mijn kamer. Uit frustratie komt er een gil uit mijn mond. ‘Kom op zo moeilijk kan een schaar vinden niet zijn toch?’ Schreeuw ik hopeloos naar mijzelf. Maar er is niemand die erop kan reageren. Geen vervelende broers of zussen, die heb ik nooit gehad. Mijn ouders zijn niet veel thuis. Uiteindelijk zie ik een schaar liggen bij mijn boeken. Opgelucht pak ik hem en knip ik het pakketje voorzichtig open. Wanneer het pakketje bijna open is zie ik Het Rosie project van Graeme Simsion te voorschijn komen. Die stond al vet lang op mijn wishlist. Dankbaar mail ik naar de uitgeverij voor het toesturen van het boek. Die beland nu ook op mijn to be read sectie in mijn boekenkasten. Alsof die nog niet vol genoeg was na mijn grote kerstmis haul. Ik heb een vermoeden dat ik binnenkort een nieuwe kast erbij moet kopen. Een voor op mijn slaapkamer. Mijn boekenkamer staat al helemaal vol en alle kasten zitten ook al bijna vol. Dan verplaats ik mijn favorieten boeken gewoon naar mijn slaapkamer.

Eenmaal weer op de bank heb ik helemaal geen zin meer om te lezen. Ik bedank de postbezorger hier hartelijk voor. Ik loop naar de kast waar mijn dvd’s liggen. Ik twijfel tussen Game of Thrones seizoen drie en The Walking Dead seizoen vier. Moeilijke keus denk ik bij mijzelf. Beide series zijn geweldig. Ik besluit na ruim tien minuten denken dat ik Game of Thrones ga kijken. Samen met Cheryl lig ik languit op de bank wanneer het intro verschijnt. Opeens heb ik helemaal geen zin meer om tv te kijken. ‘Cher ga je mee wandelen?’ Vraag ik aan mijn kat. Een harde miauw is het antwoord. Ik ren naar boven om een paar sokken te pakken en de riem voor Cher. Wanneer de sokken en de riem gepakt zijn ren ik weer naar beneden. De bel gaat alweer. Wanneer ik de deur open zie ik dat het mijn moeder is. ‘Hoi mam, ik ga even met Cheryl lopen.’ Zeg ik, samen met Cher loop ik naar buiten. De kou komt meteen onder mijn sjaal. Ik heb nu al spijt dat ik naar buiten ben gegaan. Ik had ook een andere sjaal aan moeten doen. Ik was alleen vergeten dat deze minder warm zit dan de zwarte.

Wat is het koud buiten denk ik wanneer ik de deur weer open doe. De wind waait mee naar binnen. Eindelijk ben ik weer thuis. Het is nog lekker warm in het huis. Ik ben denk ik vergeten om de verwarming iets naar beneden te zetten. Ik ben blij als de winter over is. Ik ben helemaal klaar met de kou. Ik loop direct door naar de keuken om thee te zetten. Het water in de waterkoker is nog warm, ik heb een keer geluk. Met een warme kop thee in mijn handen ga ik op de bank zitten. Er is geen beter gevoel dan dit. Ik neem een slok, de thee is heter dan verwacht. Ik brand mijn mond eraan. Wanneer ik de thee op tafel wil zetten knoei ik natuurlijk weer op mijzelf. Mijn vermoedens zijn bevestigd, de thee is heet. Nadat alles weer schoongemaakt is pak ik mijn deken en duik ik weer op de bank. Margo Roth Spielman en Q here I come! Ik weet niet hoe snel je een boek kan lezen maar voor mijn gevoel vlieg ik door het boek heen. De schrijfstijl van John Green is geweldig.
Met mijn laptop voor mij schrijf ik een recensie. Papertowns is inmiddels uit. Ik ben erg lovend over Papertowns ik kan niet geloven dat mensen dit geen geweldig boek vinden. Ik ben verliefd geworden op dit boek. Er zitten lekker veel plottwisten in. Ik hou ervan. Ik besluit even aan mijn volgers van mijn blog te vragen welk boek ik nu moet lezen. Een foto van mijn to be read shelf zit erbij. Niet dat ik andere boeken krijg. Ik moet snel die planken leeg zien te krijgen. Dit gaat lukken als ik voorlopig niet meer naar het boekenfestijn ga. Ik koop altijd te veel boeken. Met het aantal boeken dat ik lees per week ben ik denk ik volgend jaar door mijn to be read shelf heen. Er staan nog honderd ongelezen boeken, ik lees er gemiddeld twee per week. De rekensom is makkelijk te maken.

Ik pak mijn telefoon er bij. Op twitter is er gereageerd op mijn oproep. Ik ben erg benieuwd wat eruit komt. Ik weet niet eens wat ik moet lezen. De hulp komt precies op het juiste moment. Ik zie Rood als bloed een keer voorbij komen. Als ik zie hoeveel bladzijdes het heeft heb ik hem zo in een middag uit. Makkelijk te doen dus! Ik zie ook Fangirl voorbij komen. Ik heb nog nooit iets van Rainbow Rowel gelezen. De cover spreekt mij erg aan maar meer dan dat weet ik niet over het boek. Voor de rest komen boeken van Sophie Kinsella, Gillian King en Lisette Jonkman er in voor. Ik heb van alle drie auteurs pas een boek gelezen. Ik ben benieuwd of de andere boeken net zo leuk zijn. Ik loop naar boven, naar mijn boekenkamer. Mijn eigen walk in boekenkamer. Boeken staan overal. Ik besluit om het tweede boek in de Shopaholic serie te gaan lezen. Ik moet vaker mensen om hulp vragen. Dit pakt best wel goed uit. Samen met mijn boek ga ik even achter mijn laptop zitten. Nog even een recensie schrijven voor morgen. Dan kan ik lekker doorlezen, morgenavond maak ik wel de nieuwe voor overmorgen.

Ik voel dat mijn ogen beginnen dicht te vallen. Mijn moeder is nog bezig met het eten wat  betekent dat ik niet even nog kan slapen. Ik baal ik ben de laatste tijd zo veel moe dat ik minder lees. Het is zo vervelend, ik weet niet wat ik eraan kan doen. Mijn oogleden worden steeds zwaarder totdat ik wat hoor. ‘Sarah het eten is klaar!’ Eindelijk eten denk ik. Ik heb wel erg veel honger. Na het eten is de vermoeidheid net  zo erg als voor het eten. Je mag even een uurtje uitrusten op je bed zeg ik tegen mijzelf. Daarna ga je weer wat met je blog doen. 

Ik ben erg benieuwd wat jullie er van vinden! 

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten