Zoete inval

Iris lijkt het goed voor elkaar te hebben: leuke vriend, mooi huis, afgestudeerd en op zoek naar een baan als psycholoog. Tot die tijd werkt ze bij Barista!. Onverwacht wordt ze overweldigd door intense gevoelens voor haar baas Luigi, en ontdekt ze dat ze helemaal geen psycholoog wil worden, maar liever de hele dag muffins en taarten bakt. Lukt het Iris het roer om te gooien, of blijft ze braaf aan de verwachtingen voldoen?


Titel: Zoete inval #2 Barista!
Auteur: Elsbeth Witt
Aantal bladzijdes: 199
Speelt zich af in: Utrecht
Uitgeverij: Xander uitgevers


Samenvatting

Ook Iris werkt bij Barista! Ze is afgestudeerd als psycholoog en werkt maar tijdelijk bij Barista! Het lijkt dat Iris het perfecte leven heeft behalve dat ze een groot geheim heeft. Ze is verliefd op haar baas.

Mijn mening

Er zit een groot cliché in dit boek, dat is dat Iris verliefd is op haar baas. Maar ze heeft nog een leuke vriend. Iets wat onmogelijk lijkt, lijkt dan toch te gebeuren. Wat heb ik hier om gelachen. Natuurlijk is het ook moeilijk voor Iris om met alle gevoelens om te gaan.

Heb ik al eens medegedeeld dat ik vind dat de Barista! serie hele leuke covers heeft? Ik vind dat hartje waar Elsbeth Witt in staat zo leuk, je ziet van die hartjes wel vaker in de koffie staan. Het past er zo goed bij. Als je ook naar Troost kijkt zie je dat die cover ook weer heel goed bij Koffie verkeerd en Zoete inval past. Goed over na gedacht!

Ik heb enorme honger gekregen van Zoete inval. Iris is vaak in de keuken te vinden om allerlei taarten en cakjes te bakken. Ik doe dit zelf ook vaak en door Zoete inval ben ik opzoek gegaan naar nutella cupcakes. Ik kan je zeggen wat zijn die lekker! Er stond geen recept in het boek dus die heb ik zelf gemaakt. Alsnog wil ik Elsbeth Witt bedanken voor het geweldige idee.

Ik vraag me nog een ding af. Waarom moet dit boek zo eindigen. Ik zat echt met open mond toen ik hem uit had. Wat is er met Sophie en wanneer krijg ik dit te weten. Het antwoord op mijn laatste vraag is natuurlijk wanneer ik Troost ga lezen. Alleen ik weet nog niet wanneer dat is. Ik wil echt weten hoe de serie eindigt.

Ik geef Zoete inval 4/5

CONVERSATION

1 reacties: