Zac&Mia

De laatste persoon die Zac had verwacht in de kamer naast die van hem, is een meisje zoals Mia: boos, snel op haar teentjes getrapt en met een twijfelachtige muzieksmaak. In de ‘echte’ wereld zou hij nooit bevriend met haar (willen) raken. Maar in het ziekenhuis gelden andere regels, en wat begint met kloppen op de muur, leidt tot een briefje – en ten slotte tot een vriendschap die ze allebei niet aan hadden zien komen.

Je hebt moed nodig in het ziekenhuis; een ander soort moed dan in de gewone wereld. In een van deze werelden heeft Zac Mia nodig. En in de andere wereld heeft Mia Zac nodig. Of misschien hebben ze elkaar allebei nodig, voor veel langer dan ze in eerste instantie denken.
Titel: Zac&Mia
Auteur: A.J. Betts
Aantal bladzijdes: 303
Speelt zich af in: Perth (Australië)
Uitgeverij: Blossom Books

Samenvatting 

Zac ligt in het ziekenhuis vanwege zijn leukemie, wanneer naast hem een meisje komt te liggen is hij benieuwd wie het is. Wat begint met kloppen op de muur eindigt in een vriendschap. Maar dan mag Zac naar huis en de vraag is of hij Mia dan nog wel zal zien.

Mijn mening

Als dit boek met The fault in our stars wordt vergeleken word ik boos. Hoewel ze beide het zware onderwerp kanker erin hebben verwerkt zijn het twee heel verschillende verhalen. Dat de hoofdpersonen qua wat ze doen wel op Hazel en Gus lijken.

Wat een mooi verhaal is het geworden. A.J. Betts mag hier trots op zijn. Het is een tranentrekker maar aan de andere kant kan ik er ook enorm hard om lachen. Ik weet niet wat ik vaker gedaan heb. Ben nogal emotioneel. Maar wauw. 

Ik had verwacht dat het einde nog al zielig zou zijn maar al mijn verwachtingen zijn overtroffen. Alsnog ging dat gepaard met tranen. Maar op een goede manier. Wil natuurlijk jullie niet spoileren hé. 

Ik ben blij dat ik dit mooie boek ontdekt heb, zoals je hierboven kan lezen heb ik er erg van genoten. Heel toepasselijk ook onder Nederland-Australië uitgelezen. Ik raad hem erg aan ook al is het thema niet het makkelijkste thema wat er bestaat. Maar onthoud wel, zakdoekjes/tissues bij de hand houden!

Ik geef Zac&Mia 5/5

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten