Onsterfelijk

Allie doet het onmogelijke: ze sterft om te kunnen overleven.

De zeventienjarige Allie moet zien te overleven in een verwoeste wereld waarin vampiers de macht hebben. Nadat een van haar voedselstrooptochten haar bijna fataal is geworden, laat meestervampier Kanin haar kiezen: sterven of een vampier worden. Ze kiest voor het laatste, en dat brengt weer heel andere problemen met zich mee. Wat het betekent om een vampier te zijn, merkt ze pas echt als ze verliefd wordt op de dappere, loyale - en zéér menselijke - Zeke. Wat zal er gebeuren als hij erachter komt wat ze werkelijk is?

Haar hart mag dan niet meer kloppen, maar dat wil niet zeggen dat het niet gebroken kan worden...
Titel: Onsterfelijk #1 Blood of Eden
Auteur: Julie Kagawa
Aantal bladzijdes: 448
Uitgeverij: Harlequin Holland

Samenvatting

Aangevallen door rabdo's zit Allie vast. Ze krijgt van de vampier Kanin de keus of blijven leven of vampier worden. Ze kiest ervoor om vampier te worden. Kanin leert haar alles over het vampier zijn maar dan wanneer de stad uit worden gejaagd staat ze er alleen voor. Niet veel later voegt ze zich bij een groep die onderweg is naar Eden.

Mijn mening

Wat een wereld heeft Kagawa hier gemaakt. Vanaf de eerste bladzijde had ik al een gevoel dat het geweldig zou zijn. En natuurlijk had ik weer gelijk. Ik vind vampieren boeken sowieso erg vermakelijk maar de wereld die Kagawa heeft gemaakt rond Allie is geweldig. 

Allie is voor mij echt super. Nja niet altijd. Iedereen heeft zijn fouten. Zij wordt als vampier zijnde verliefd op de menselijke Zeke. Niet het slimste wat je kan doen in mijn ogen maar man o man wat is zij geweldig. Hoe zij over dingen denkt.

Ik wil meer, ik wil zeker meer! Hoe Kagawa hier een vampierenwereld opzet is geweldig. Ik vind The Iron Fey eigenlijk niet zo geweldig maar dit wauw. Ik ben erg benieuwd naar wat er komen gaat. Bang dat het tweede boek tegen zal vallen? Helemaal niet, vooral niet als ze zo doorgaat. 

Ik geef Onsterfelijk 5/5

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten