Anna dressed in blood

Cas Lowood heeft een ongewone roeping: hij doodt de doden.
Dat deed zijn vader al voor hem, tot hij op gruwelijke wijze vermoord werd door een geest. Nu reist hij samen met zijn kruidendokter-moeder en gewapend met zijn vaders dodelijke mes het land rond. Hij gaat op zoek naar een geest die door de lokale bevolking Anna Dressed in Blood genoemd wordt, en vindt een geest zoals hij nog nooit gezien heeft. Ze draagt nog steeds de jurk waarin ze vermoord werd in 1958: toen maagdelijk wit, nu rood gevlekt en druipend van het bloed. Sinds haar dood heeft Anna iedereen die ook maar een voet in haar verlaten Victoriaanse thuis heeft gezet gedood.
En dan spaart ze het leven van Cas.
Titel: Anna dressed in blood #1 Anna
Auteur: Kendare Blake
Aantal bladzijdes: 320
Speelt zich af in: Thunder Bay (VS)
Uitgeverij: Manteau jeugd

Samenvatting


Cas volgt zijn vader op, hij doodt de geesten. Wanneer zijn moeder naar Thunder Bay verhuizen om Anna te doden is alles anders als verwacht. Anna is anders dan alle andere doden. Hij wordt goede vrienden met Carmel en Thomas wie hem heel goed helpen om Anna weer te vermoorden.

Mijn mening

Mooie cover, mooie cover. Ik heb toevallig dit boek niet voor de cover gelezen maar puur voor de inhoud. Ik wist niet wat ik kon verwachten van te voren maar ik vind hem super. Ik ben vanochtend begonnen en heb hem nu alweer uit. Ik verslind boeken en Anna is een geweldig verhaal.

Anna draagt de jurk waarin zij vermoord is. Klinkt geweldig in mijn oren. Buiten dat is Anna een moordlustige tiener die haar huis niet uitkomt. Iedereen die haar huis binnenkomt wordt vermoord. Dit gebeurt alleen niet bij Cas. Mike daar in tegen had iets minder geluk. Hij betrad Anna's huis en werd bijna direct vermoord.

Ondanks zijn wat vreemde hobby is Cas een geweldige jongen. Hij verdient iemand in zijn leven die hem steunt in zijn werk maar ook iemand die voor hem zorgt. 

Ik kijk erg uit naar het tweede boek wat over ongeveer anderhalve maand verschijnt. Ik ben heel erg benieuwd wat er nou eigenlijk met Carmel, Thomas en Cas gaat gebeuren.

Ik geef Anna dressed in blood 5/5

CONVERSATION

1 reacties:

  1. Lijkt me een gaaf boek, maar ik ben bang in het donker, dus misschien is het niet verstandig als ik het lees, haha.

    BeantwoordenVerwijderen