Verkikkerd

Als ze gaat studeren, komt Lucy tot haar grote ergernis terecht op een campus in een huis vol nerds. Moet ze vrienden met hen worden? En wie is die lange, blonde jongen die haar zo bekend voorkomt en twee kamers naast haar woont? Waarom duikt hij steeds op als het haar niet goed uitkomt? Ze krijgt het er veel te warm van. Pas als Lucy’s hoogbegaafde zusje op bezoek komt, ziet ze haar huisgenoten ineens in een heel ander licht...
Titel: Verkikkerd
Auteur: Lisette Jonkman
Aantal bladzijdes: 458
Speelt zich af in: Enschede (Nederland)
Uitgeverij: Sijthoff

Samenvatting

Lucy is klaar met haar vwo, nu komt de volgende grote stap in haar leven. Ze gaat naar de universiteit in Enschede maar niet alles gaat zoals ze gehoopt had.  Ze komt in een studentenhuis vol met nerds te wonen en het huis is niet bepaald schoon. Wanneer haar vriendin Merel door gaat met haar leven staat het hare op zijn kop. Lucy blijkt een goede invloed op iedere bewoner van het huis te hebben. Hermelien en Lucy worden snel vriendin maar dat wou Lucy helemaal niet. En dan heb je Kikker nog, de in Lucy's ogen best wel leuke gast maar hij komt bekend voor.

Mijn mening

Ik had in de eerste 250 bladzijdes van het boek helemaal geen connectie met Lucy, ik vond haar vervelend en zeurderig ik heb getwijfeld of ik dit boek wel wou uitlezen maar na de 300 bladzijdes werd het eindelijk stukken beter. Ik heb moeten lachen en het was gewoon leuk.

Ik vind het idee achter het boek leuk. Lucy is een girly meisje die in een huis wordt geplaatst met allemaal nerds. Heel leuk, alleen ik had totaal niks met Lucy ik neig toch wel meer naar de nerds toe. 

Ik vind Glazuur leuker als Verkikkerd, ik heb om Glazuur veel meer van die momenten gehad dat ik hardop moest lachen. Met Verkikkerd heb ik die vrij weinig gehad. Begrijp mij niet verkeerd hij was wel leuk maar niet zo leuk als dat Glazuur is. 

Ik kijk erg uit naar het nieuwe boek van Lisette Jonkman, Verslinger, ik ben erg benieuwd wat die ons zal brengen. Ik hoop dat ie niet zo zeer op Verkikkerd lijkt.

Hierom geef ik hem 4/5.

CONVERSATION

1 reacties:

  1. Dit boek klinkt als het perfecte boek voor mij. Jammer dat je in het begin geen connectie voelde met Lucy, valt het boek toch gelijk weer wat tegen.

    BeantwoordenVerwijderen