Insurgent

Na de gruwelijke gebeurtenissen tijdens haar Inwijdingsdag vlucht Tris weg uit Onverschrokkenheid. Gevoelens van rouw en schuld over de dood van Will en haar ouders achtervolgen haar. Ondertussen woedt er een oorlog tussen de facties. Binnen het hoofdkwartier van Eruditie vinden gevaarlijke ontwikkelingen plaats. In de andere facties heerst verdeeldheid tussen zij die willen vechten en zij die de vrede willen bewaren. Terwijl ze strijdt tegen Eruditie, neemt Tris grote risico's om haar dierbaren te redden. Met de keuzes die ze maakt, zet ze haar relatie met Tobias en haar eigen leven op het spel. Door ingrijpende ontdekkingen moet Tris volledig accepteren dat ze afwijkend is, zelfs als ze niet weet wat ze daardoor zal verliezen...
Titel: Insurgent #2 Divergent 
Auteur: Veronica Roth
Aantal bladzijde: 525
Speelt zich af in: Chicago (VS)
Uitgeverij: Van Goor 

Samenvatting

Het verhaal van Divergent gaat verder. Wanneer Tris de leider van eruditie haar plan heeft tegen gehouden kan ze samen met Four niet terug naar de onverschokkenen. De hele wereld ligt overhoop, Jeanine probeerde alle afwijkende mensen te vermoorden. Ze gaan naar zelfverloochenheid en beramen een plan tegen Jeanine en alle erudieten Samen met de factielozen. Om zich te verstoppen voor Jeanine gaan ze naar de factielozen om hun tegen Jeanine op te zetten. Wanneer Tris zich overgeeft aan Jeanine om haar testen op zichzelf te laten doen kommen ze haar redden op de dag  dat ze dood moest zijn. Later wordt Jeanine vermoord en is het een groot open einde.

Mijn mening

Ik vind Divergent beter, Tris en Four zijn nu wel samen gelukkig maar qua spanning vond ik Divergent veel leuker, alles was nog nieuw en ik moest er nog in komen, toen ik deel twee Insurgent ging lezen liep de spanning verder op en er gebeurde zo veel dat je gewoon door wilt lezen. Toen ik er helemaal in zat was hij uit, zo veel gevoelens komen bij dit boek kijken. Ik heb zo lang uitgekeken naar het moment dat ik deze uit had en toen ik hem eenmaal uit had wou ik toch dat ie niet uit was, zo veel hou ik van dit verhaal. Kortom dit is een super goed verhaal, als je van The Hunger Games houdt dan vind je dit ook geweldig. 

Ik geef Insurgent 5/5

Vervolg

Insurgent is deel twee van de Divergent serie, sinds dinsdag 22/10/13 is het laatste deel Allegiant is uit, hier zitten zo veel meer gevoelens in en alles uit de afgelopen twee wordt meteen duidelijk. Meer zeg ik niet aangezien het gewoon zo'n goed boek is. 

Wat vinden jullie van Insurgent? Laat het me weten!

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten