Top 5, voor school boeken

Ja hoor, mijn school is ook weer begonnen. De lessen starten langzaam op en dan komt het je moet een boekverslag maken. Alleen je weet echt niet wat je wil lezen. 

Een lekker boek om te lezen zoek je, het liefst zo snel mogelijk uit? Een boek om bij weg te zwijmelen of eentje waarbij de spanning te snijden is? Hier is mijn top 5.

  1.    Divergent (Inwijding), het is denk ik toch wel een makkelijk boek om te lezen. Je raast er door heen. Het heeft wel een open einde waardoor je denk ik wel het tweede boek wilt lezen. Gehele review is ergens op mijn blog te vinden.
  2.    De Hongerspelen. Het boek gaat over Katniss en Peeta die worden uitgekozen om voor hun leven te vechten in de arena. Ze raken verwikkeld in een liefdesverhaal. Best wel leuk boek en leest ook lekker makkelijk.
  3.    Voor ik doodga. Het is een emotioneel boek over Tessa (16) die weet dat ze nooit 17 zal worden. Ze besluit de laatste dingen in haar leven te gaan doen. Het is echt een heel emotioneel boek met (mijn mening) echt een rot einde. Ik had echt nog wel  100 bladzijde meer willen hebben. 

  4.    Inferno. Het is wel een dik boek maar je wilt hem wel snel uit hebben! Het boek gaat over Robert Langdon die opeens wakker wordt in een ziekenhuis in Florence. Hij herinnert zich niks van de dagen ervoor. Dan begint zijn mysterieuze reis door Florence. Ik vind het echt een prachtig boek, wel dikker dan andere maar het is zeker het lezen waard.

  5.    I am number four (Ik ben nummer vier).  Het gaat over John die van een vreemde planeet naar de aarde kwam. Nummer een twee en drie zijn vermoord. Nu zijn ze op zoek naar hem. Of ze hem zullen vinden dan moet je hem maar lezen! Het is niet echt een dik boek maar wel een heel leuk boek om te lezen. 


     

CONVERSATION

1 reacties:

  1. Leuk artikel! Divergent + The Hunger Games vind ik ook echt heel leuk! :D

    BeantwoordenVerwijderen