Inwijding

Futuristisch Chicago. De wereld van de zestienjarige Tris is opgedeeld in vijf zuilen die elk staan voor een bepaalde waarde: eerlijkheid, onbaatzuchtigheid, dapperheid, perfectie en intelligentie. Ieder jaar weer moeten alle zestienjarigen kiezen bij welke zuil zij de rest van hun leven willen horen. Tijdens de brute ontgroening moet Tris bepalen wie haar werkelijke vrienden zijn. Ook heeft Tris een geheim dat ze voor iedereen verborgen moet houden. Als de ogenschijnlijk perfecte maatschappij verhardt en tegenstellingen uitgroeien tot een steeds groter conflict, komt Tris erachter dat haar geheim levens zou kunnen redden, maar ook haar eigen dood zou kunnen betekenen.




Titel: Inwijding (Divergent)
Auteur:
Veronica Roth
Aantal bladzijde:
272
Speelt zich af in:
Chicago (US)

Uitgeverij: Van Goor 



Samenvatting:

Tris (16) woont in de factie zelfverloochening, in totaal zijn er nog vier facties naast zelfverloochening. Vriendschap, euruditie, onverschrokkenheid en oprechtheid. Als je 16 bent onder ga je een test om te bepalen bij welke factie je hoort. Tris is afwijkend wat betekent dat ze negers bij hoort, ze mag dit tegen niemand vertellen. Uiteindelijk kiest ze voor onverschrokkenheid. Wanneer ze daar komt moet ze een inwijding ondergaan waarna alleen de beste tot onverschrokkenheid worden toegelaten. Ze onder gaat fysieke en mentale testen. Ze heeft het er naar haar zin, maakt vrienden en wordt verliefd.

Mijn mening:

Ik vond het een leuk geschreven boek, in het begin had ik er wat moeite mee maar later wou ik het boek zeker niet meer wegleggen. Het is zeker een van mijn favoriete boeken geworden. Als je van The Hunger Games (Hongerspelen) houdt dan denk ik dat je dit ook geweldig zult vinden! Het is een fantasie boek met een liefdes verhaal erin. Ik had dat liefdes verhaal er niet in verwacht maar het past er eigenlijk goed in!


Ook hier is een vervolg van genaamd Opstand (Insurgent) wat ik ook echt aanraad. Hierover kan ik niet te veel vertellen aangezien ik dan het einde van Inwijding dan vrij geef en ik dat echt niet wil!

Film:

Inwijding wordt ook verfilmd, hierin spelen de volgende acteurs in mee:

Shailene Woodley Tris
Theo James  Four

Voor de volledige cast klik hier 

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten