Gewillig

Je hebt twee soorten mensen op deze wereld. Het soort mensen dat wat passief is en de mensen die gelijk actie ondernemen. Ik heb altijd eerst de kat uit de boom gekeken. Ik ben altijd voorzichtig, en houd van plannen. Dat veranderde nadat ik Drew Evans leerde kennen. Hij was altijd zo volhardend. En zo zeker van zichzelf – en van mij.

Maar niet alle stellen zijn voor altijd gelukkig. Had jij gedacht dat Drew en ik het ultieme liefdessprookje tegemoet gingen? Nou, ik ook. Nu sta ik voor een keuze, de belangrijkste keuze in mijn leven. Drew heeft al gekozen. Sterker nog, hij wilde voor ons allebei kiezen. Maar je weet dat dat simpelweg niet mijn stijl is. Daarom ben ik terug naar Greenville gekomen.

Alleen. Nou ja, soort van alleen…Ik ben erachter gekomen dat oude gewoonten moeilijk slijten en dat je soms terug moet naar het begin om vooruit te kunnen komen.

Titel: Gewillig #2 Tangled
Auteur: Emma Chase
Aantal bladzijdes: 256
Uitgeverij: Karakter 

Samenvatting

Alles gaat goed tussen Kate en Drew. Ook al is de weg hier na toe dat niet. Maar dan is Kate zwanger en gat ze terug naar Greenville. Ze denkt dat Drew het kindje niet wilt. Zo veel drama totdat Drew terug is. Kiest Kate voor hem of niet?

Mijn mening 

Ik mis Drew. Het is niet dat ik het niet leuk vind om vanuit Kate's perspectief te lezen. Het is gewoon meer dat ik die sympathie  van humor van Drew mis. Dat heeft Kate in zeker zin minder. Zij ziet het leven zoveel serieuzer.

Net als Gebonden is Gewillig een boek die heerlijk door leest. Als je tussen mijn irritaties door kijkt heb ik ervan genoten. Doordat er maar zo weinig bladzijdes zijn is het boek zo uit. Heerlijk voor een middag op het strand. Ik zeg het maar deze is wel minder pikant dan Gebonden. Dus dat kan best ;)

Mijn irritaties gaan vooral rondom het feit dat Kate niet doet wat in mijn ogen het beste is. Ze maakt van een mug een olifant. Snap je dat dat dan niet zo fijn leest. Daarnaast gaat ze terug naar haar ex. Like waarom dat nou? Je hebt Drew, hij is bijna perfect meer heb je niet nodig.

Gelukkig was Drew in de epiloog terug. Dat haalde het niveau van het boek erg omhoog. Vooral ook omdat hij humor heeft. Als je Gebonden hebt gelezen zul je wel snappen wat ik bedoel. Ik wil niks spoilen maar ik vind de epiloog het beste deel van het hele boek. 

Ik geef Gewillig 3.5/5

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten