Een feestmaal voor kraaien

In de Zeven Koninkrijken zijn alles en iedereen in afwachting van de verschrikkelijkste oorlog die ooit het land trof.

Immers, de Oorlog van de Vijf Koningen heeft Westeros verdeeld. De bloeddorstige, verraderlijke en geslepen Lannisters houden nu de IJzeren Troon bezet, daarbij gesteund door bondgenoten die net zo meedogenloos zijn als zijzelf. Maar ook elders broeien de gemoederen. De Rode Bruiloft, zo genoemd vanwege de slachting onder de gasten, wier geschreeuw de muziek overstemde, heeft bij velen kwaad bloed gezet. De daders, de Freys, worden het mikpunt van gruwelijke wraakoefeningen. En de Martels van het zuidelijke Dorne willen hun doden wreken.

Op de IJzereilanden, in het verleden herhaaldelijk onderworpen door de heersers van Westeros, neemt een nieuwe, wrede koning de plaats in van Balon Grauwvreugd. Hij is van plan zich voluit te mengen in de strijd om de Zeven Koninkrijken van Westeros.

En dan is hij er nog, Petyr Baelish, die in het Adelaarsnest snode plannen smeedt.

Titel: Een feestmaal voor kraaien #4 Een lied van ijs en vuur
Auteur: George R.R. Martin
Aantal bladzijdes: 803
Speelt zich af in: Westeros 
Uitgeverij: Luitingh Sijthoff

Mijn mening

Deze serie van George R.R. Martin vind ik geweldig. Van de eerste drie boeken was ik echt van mijn stoel geblazen. En toen kwam boek vier. Dat werd voor mij wel een teleurstelling. Niet dat de boeken van George R.R. Martin niet geweldig kunnen zijn.

Aan het einde van het derde boek kom je erachter hoe Peteyr Baelish, Pinkje, nou eigenlijk is. Dat is een van de vele oh mijn god momenten uit de serie. Op dat moment was Sansa daar ook. Ik had eigenlijk geen medelijden met haar. Ze is dus niet een van mijn favorieten personages.

Waar is Daenerys heen? Ik hou van haar en haar draken, maar ze was gewoon helemaal niet in Een feestmaal voor kraaien. Je las wel dat bijna iedereen haar weg, dood, wou hebben. En haar draken? De machthebbers in Westeros weten niet wat ze te wachten staat. Ik ben benieuwd hoe dit in het volgende boek verder gaat.

Eigenlijk wil ik het lezen van boek vijf nog even uitstellen. Aangezien het nog niet duidelijk is wanneer boek zes nou eigenlijk uit komt. Hopelijk verschijnt volgend jaar de Nederlandse versie. Want ik kan eigenlijk niet langer wachten.

Ik geef Een feestmaal voor kraaien 4/5

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten