Stad van verloren zielen

Clary ontdekt dat Lilith er op magische wijze voor heeft gezorgd dat Jace samenspant met de boosaardige Sebastian en dat hij nu een dienaar van het kwaad is. Jace en Sebastian zijn zodanig met elkaar verbonden dat het onmogelijk is om de een te vermoorden zonder ook de ander te doden. Clary is echter vastbesloten Jace te redden, samen met haar goede vrienden Alec, Magnus, Simon en Isabelle. Daarbij zet ze niet alleen haar leven op het spel, maar ook Jace’ ziel...




Titel: Stad van Verloren Zielen #5 The mortal instruments
Auteur: Cassandra Clare
Aantal bladzijdes: 496
Speelt zich af in: Idris
Uitgeverij: The house of Books

Samenvatting
Jace deed raar, het blijkt dat Sebastian hem in zijn macht had. Maar Sebastian was toch dood? Mindfuck, ondertussen gaat alles lekker tussen alle koppels in het het verhaal. De laatste strijd voor de Shadowhunters staat bijna om de hoek, maar tegen wie?

Mijn mening

The Mortal Instruments hebben een grote mindfuck. Hij heet Sebastian, de zoon van Valentine. Zoals je weet is Valentine dood. Maar als Sebastian net als hem is, voorspelt dat niet veel goeds. 

Clary en Jace OHMYGOD. Jace gedraagt zich nog een beetje vreemd door Sebastian maar dat houdt Clary niet tegen. Na de bruiloft van Jocelyn, Clary's moeder en Luke, ja de weerwolf, wordt alles leuker. Jocelyn is eindelijk met de liefde van haar leven getrouwd. Over liefde  van je leven gesproken, Magnus en Alec lijken een serieuze relatie te hebben. Ik ben trots op iedereen! Niet eens gesproken over mijn favoriete koppel.

Ik ben serieus zo blij dat Clare Simon niet vermoord heeft. Simon is een van mijn favoriete personages. Nu hij, nog steeds, een hele speciale vampier is. Heb ik al gezegd dat ik van vampieren hou? En dan zijn relatie met Isabelle. Isabelle is geweldig, ook al denk ik dat ze te goed voor Simon is. Kan ik Simon niet gewoon krijgen? 

Het einde van Stad van Verloren Zielen is vreselijk, in de zin van IK HEB STAD VAN HEMELSE VLAMMEN NODIG EN NU. Hoewel dit bij mij ook wel het geval was kon ik niet stoppen. What the hell is going on? Maar iets wat mij nog meer bezig houdt is, wie gaan er vermoord worden?

Ik geef Stad van Verloren Zielen 5/5

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten