Stad van glas

Om het leven van haar moeder te redden, moet Clary naar de Stad van Glas, waar de Schaduwjagers oorspronkelijk vandaan komen. De stad betreden zonder toestemming betekent de doodstraf. Clary’s beste vriend Simon wordt gevangen gehouden door de Schaduwjagers, haar broer Jace wil haar uit de weg ruimen en de kwaadaardige Valentine maakt zich klaar om alle Schaduwjagers voorgoed uit te roeien. Clary’s enige kans om Valentine te verslaan, is om de hulp in te schakelen van de mysterieuze Sebastian. Maar kunnen Benedelingen en Schaduwjagers hun haat voor elkaar opzij zetten om samen te werken?

Titel: Stad van Glas #3 The mortal instruments
Auteur: Cassandra Clare
Aantal bladzijdes: 496
Speelt zich af in: Idris
Uitgeverij: The house of Books

Samenvatting

Clary gaat naar Idris, de plaats waar alle Shadowhunters wonen. Samen met Luke bedenkt ze hoe ze Simon uit de handen van de Shadowhunters kan krijgen. En hoe gaat het verder met Clary's moeder? Wordt zij ooit nog wakker? En Valentine, gaat hij verslagen worden?

Mijn mening

Ik heb de eerste twee boeken van The mortal instruments gelezen, en ben toen door gegaan met The infernal devices. Ik ben erg blij dat ik dat gedaan heb. Er komen personages, of in ieder geval familie van, uit The infernal devices voor in Stad  van Glas. 

Dit boek is tot nu toe het beste uit de hele serie. Het voel alsof dit het einde is van alle Shadowhunters. Maar gelukkig komen er nog drie boeken na. Stad van Glas is zo spannend. Er is die constante dreiging van Valentine die de Shadowhunters wil vernietigen. En dan Simon nog die vast zit in Idris.

In Stad van Glas komen zo veel onthullingen voor. Simon is vanaf Stad van Vuur vampier. Hij draagt een groot geheim met zich mee. En hoe zit het allemaal tussen Clary en Jace? Die vragen werden gelukkig beantwoord. En nog meer die ik nog niet eens bedacht had.

Ik was echt blij toen Magnus Bane weer voorkwam in Stad van Glas. Hij is een van mijn favoriete personages aan het worden. Daarom ben ik ook heel erg benieuwd naar The Bane Chronicles. 

Ik geef Stad van Glas 5/5

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten