Stad van gevallen engelen

De oorlog tussen de benedelingen en de schaduwjagers is voorbij, ze leven nu vredig naast elkaar. Clary is weer thuis in New York, en ze is begonnen met haar opleiding tot schaduwjager. En, misschien nog wel belangrijker: zij en Jace zijn nu echt een stel. 

Maar dan wordt de ene na de andere schaduwjager vermoord. Wanneer Jace zich afstandelijk gaat gedragen, wordt Clary geconfronteerd met haar grootste nachtmerrie…


Titel: Stad van gevallen engelen #4 the mortal instruments
Auteur: Cassandra Clare
Aantal bladzijdes: 398
Speelt zich af in: New York
Uitgeverij: The house of Books

Samenvatting

Na de dood van Valentine is de rust terug gekeerd bij de Shadowhunters. Clary mag eindelijk van haar moeder de opleiding volgen tot Shadowhunter. Maar Jace gedraagt zich raar. Wat heeft dit met Clary te maken?

Mijn mening

Ik lees nu in rap tempo de Mortal instruments serie. Ik wil heel graag weten wat er na boek drie zou komen. Hoe pakt Cassandra Clare alles op na de dood van Valentine? En hoe gaat het met Magnus en Alec? Allemaal vragen die in mijn hoofd zaten. En nu is het tijd voor antwoorden!

In tegenstelling tot Stad van Glas is Stad van Gevallen Engelen wat saai. Er zit zo veel minder actie in. Stiekem hoopte ik dat het in die lijn door zou gaan maar helaas. Ik was wel wat teleurgesteld maar ach een mens kan niet alles krijgen wat hij of zij wilt.


Maar eindelijk is er wat ontwikkeling wat betreft Clary en Jace. Ik kon zowat schreeuwen van blijdschap. Maar er gebeurt meer. Er ontwikkelen veel meer relaties. Zoals tussen Magnus en Alec en Simon en Isabel. Wat betreft relaties ben ik meer dan tevreden.

Hoe zit het nu met Simon? Hij is een speciale vampier geworden die tegen zonlicht kan. En natuurlijk willen de vampiers hem opeisen. Alleen Simon wil bij de Shadowhunters horen. Wat best logisch is aangezien zijn vrienden daar zijn. Maar daar kan de hoofd vampier niet helemaal accepteren. 

Jullie gaan binnenkort zeker meer horen over deze serie! En natuurlijk over de televisieserie als deze eenmaal gemaakt is. Ik ben zeker fan van The Mortal Instruments!

Ik geef Stad van gevallen engelen 4/5

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten