A court of thorns and roses

Feyre’s survival rests upon her ability to hunt and kill – the forest where she lives is a cold, bleak place in the long winter months. So when she spots a deer in the forest being pursued by a wolf, she cannot resist fighting it for the flesh. But to do so, she must kill the predator and killing something so precious comes at a price.

Dragged to a magical kingdom for the murder of a faerie, Feyre discovers that her captor, his face obscured by a jewelled mask, is hiding far more than his piercing green eyes would suggest. Feyre’s presence at the court is closely guarded, and as she begins to learn why, her feelings for him turn from hostility to passion and the faerie lands become an even more dangerous place. Feyre must fight to break an ancient curse, or she will lose him forever.

Titel: A court of thorns and roses #1 A court of thorns and roses
Auteur: Sarah J. Maas
Aantal bladzijdes: 451
Uitgeverij: Bloomsbury

Samenvatting

Feyre leeft dicht bij de grens tussen de mensen en de faerie. Wanneer ze een wolf ziet gaat ze erachteraan. Niet wetend dat wanneer zij de wolf vermoord zij er een prijs voor moet betalen. Ze moet in het landgoed van Tamlin blijven.

Mijn mening

Omdat het boek door Sarah J. Maas geschreven is, heeft het al plus punten. Ik hou van de schrijfstijl van Maas. Je wordt zo in het verhaal gezogen. Ik snap niet hoe je niet van haar schrijfstijl kan houden.

A court of thorns and roses is een hervertelling van het welbekende sprookje Belle en het Beest. Hiervoor heeft Maas een stoere moordende Belle, Feyre, gekozen. Met een wat mensen schuw beest, Tamlin. De hoofdpersonen worden zo neergezet dat je ze bijna kan aanraken. Stel je voor dat je ze echt kan zien en horen. 

Ik had eigenlijk niet verwacht dat ik zo van dit boek zou gaan houden. Het is super spannend. Nog niet eens over Feyre en Tamlin gesproken. Het verhaal wordt steeds beter. De spanning loopt hoog op en, ik zal eerlijk zijn, ik haat het einde. Puur en alleen omdat ik meer wil. Zo kun je een boek gewoon niet eindigen. Het is niet eerlijk!

Tegen het einde van het boek was ik zo blij dat ik toch begonnen was aan A court of thorns and roses. Het enige waar ik aan kan denken is, wanneer komt er meer? Volgend jaar dus. Beetje jammer weer dat ik op dit moment op twee boeken van Sarah J. Maas aan het wachten ben.

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten