Shopaholic in alle staten

Het leven is heerlijk, vindt Rebecca Bloomwood. Ze heeft haar schulden afbetaald en carrière gemaakt bij de televisie. Haar nieuwe levensmotto is: koop alleen wat je nodig hebt. Becky is vastbesloten zich daaraan te houden, hoewel... Die nieuwe broek is noodzaak en die twee paar schoenen pure overmacht. De rekeningen belanden in de la, die kloppen toch niet. Dan gaat haar vriend Luke voor zaken naar Amerika. En zij mag mee! Op naar de opera en het museum. Maar éérst naar het winkelwalhalla op Fifth Avenue. Voordat ze het weet is Becky veel te ver gegaan. Haar creditcards worden waardeloos en haar relatie met Luke ook. Rebecca probeert te redden wat er te redden valt...

Titel: Shopaholic in alle staten #2 Shopaholic
Auteur: Sophie Kinsella
Aantal bladzijdes: 301
Speelt zich af in: New York (VS)
Uitgeverij: The house of Books

Samenvatting

Becky mag samen met Luke naar New York. Maar ze moet wel op haar geld letten. Wanneer ze zich helemaal laat gaan, gaat alles mis. Die droomcarrière waar ze op hoopte valt in duigen. En Luke? Luke ziet het ook niet meer zitten.

Mijn mening

De Shopaholic serie is vermakelijk. Het zijn boeken waarbij je niet te veel hoeft na te denken en gewoon in een ruk uit leest. Dit was voor mij het geval. In twee uurtjes was ik er helaas alweer door heen.

Ben ik de enige die Becky niet zo slim vind? Kijk dan, ze heeft schulden maar koopt toch veel te veel kleding. Het is duidelijk dat ze eraan verslaafd is. Wat ik niet snap is dat ze zo ver gaat dat ze uiteindelijk haar relatie op het spel zet.

Ik hoop echt dat het in de volgende boeken meer om Luke gaat draaien. In de eerste twee boeken draait het heel erg om de shop verslaving van Becky. Ik vind het jammer dat haar liefde niet zo in de spotlight staat. 

Ik geef Shopaholic in alle staten 4/5

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten