Paniek

De inzet is hoog, maar de prijs die ze moeten betalen is vele malen hoger...

Paniek is begonnen zoals zoveel dingen in Carp: omdat het zomer was en er niets anders te doen was.
De regels zijn eenvoudig. Een dag na de diplomauitreiking vindt De Sprong plaats, waarna het spel de hele zomer lang doorgaat. En na de laatste uitdaging krijgt de winnaar de pot.

Heather had nooit gedacht dat ze mee zou doen aan Paniek, het legendarische spel onder eindexamenkandidaten. Laat staan dat ze er compleet voor zou gaan. Maar voor ze het weet, zit ze er tot over haar oren in en ontdekt ze dat ze moediger is dan ze dacht. Dodge daarentegen twijfelt er geen seconde aan dat hij dit jaar Paniek gaat winnen. Hij wordt gedreven door een groot geheim en angst is hem vreemd. Maar hij weet niet dat er meer kandidaten rondlopen met een geheim. Kandidaten die net als hij er alles voor overhebben om te winnen...

Titel: Paniek
Auteur: Lauren Oliver 
Aantal bladzijdes: 272
Speelt zich af in: Carp
Uitgeverij: Moon

Samenvatting

Paniek is een spel dat gespeeld wordt door leerlingen die geslaagd zijn. Zij doen dit niet zonder risico. Je moet kalm blijven en nadenken. Zo win je Paniek. En zo ga je ervan door met het prijzengeld.

Mijn mening

Na Delirium had ik lage verwachtingen voor Paniek. De schrijfstijl in Delirium vond ik totaal niet fijn, in Paniek had ik hier en daar ook wat irritatie punten. Maar hoe kan er zo'n groot verschil tussen twee boeken van dezelfde auteur zitten?

Het verhaal begint meteen goed. Met het begin van Paniek. Ik vond het een beetje vreemd, ik had helemaal niet door dat Paniek begonnen was namelijk. Ik kan niet zeggen dat ik het niet leuk vindt maar een introductie was fijn geweest. 


Elk personage op zich was vreemd. Ieder heeft een persoonlijke reden om aan Paniek mee te doen. Soms vroeg ik me af waarom ze niet op een andere manier aan geld kunnen komen. Een ding waar ik achter ben gekomen is dat Paniek zeker niet zonder gevaar is. De politie zat achter de deelnemers aan, en laat ik het zo zeggen ik zat met zwetende handen te lezen. Komt de politie er nou wel of niet achter?

Voor iedereen die van spannende boeken houdt is Paniek zeker een aanrader. Zoals ik al zei, zat ik met zwetende handen te lezen. Het verhaal gaat in hoog tempo. Voor je het weet zit je aan het einde van het boek. Jammer genoeg zal ik maar zeggen.


Ik geef Paniek 4/5

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten