Not that kind of girl

In dit zeer persoonlijke ideeĆ«nboek bewijst Lena Dunham - de veelgeprezen bedenker, producer en hoofdrolspeler van de hitserie Girls - eens te meer dat ze niet alleen de stem van haar generatie is, maar neemt ze bovendien een prominente plek in tussen de meest authentieke, intelligente Amerikaanse auteurs van deze tijd. In rauw, geestig proza vertelt ze over geweldige nachten met afschuwelijke mannen en afschuwelijke dagen met geweldige vrienden. Ze deelt haar dromen, ambities en succes met haar lezers, maar ook haar frustraties over seks, mode, vriendschap, ouders en alle andere aspecten van het leven die twintigers en dertigers anno nu bezighouden. In Not that Kind of Girl toont Lena Dunham dat ze het ultieme voorbeeld is voor iedereen die ware liefde zoekt, een (creatieve) carriĆØre ambieert, vriendschappen onderhoudt en overal succesvol in wil zijn zonder te hoeven kiezen. 

Titel: Not that kind of girl
Auteur: Lena Dunham
Aantal bladzijdes: 304
Uitgeverij: Meulenhoff

Mijn mening

Ik kende, heel eerlijk, Lena Dunham niet voordat ik aan dit boek begon. Op de achterflap staat dat ze de serie Girls produceert en daar nog eens in acteert. Bravo zal ik zeggen, ik kende die serie niet maar als hij net zo is als Not that kind of girl dan zal het wel goed zijn!

Het boek is opgedeeld in een soort van grote hoofdstukken. En die zijn weer opgedeeld in kleinere hoofdstukken. In elk groot hoofdstuk staat een thema centraal. In elk kleiner hoofdstuk wordt daar dieper op in gegaan.

Het boek wordt vanuit het perspectief van Lena verteld. Dat had ik eigenlijk helemaal niet verwacht. Ik had sowieso niet echt een verhaal verwacht. Niet zoals het nu is. Het leest gewoon weg als een verhaal. Alsof Lena vertelt wat zij allemaal mee gemaakt heeft. 

Ik kon niet stoppen met lezen! Not that kind of girl bevat echt iets wat ik mijn humor noem. Iets waar, meestal, alleen ik om kan lachen. Op sommige stukken moest ik zo hard lachen dat ik het boek weg moest leggen anders kwam het helemaal niet goed.

Ik ben verrast door Lena Dunham. Wel op een goede manier. Vooral ook omdat seks een groot onderwerp in het boek is. En normaal mijd ik deze boeken maar Not that kind of girl trok me aan. Lena vertelt hoe zij alles op dat gebied heeft meegemaakt, met hilarische scene's als gevolg.

Ik geef Not that kind of girl 5/5

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten