Incarnate

New soul

Ana is new. For thousands of years in Range, a million souls have been reincarnated over and over, keeping their memories and experiences from previous lifetimes. When Ana was born, another soul vanished, and no one knows why.

No soul

Even Ana’s own mother thinks she’s a nosoul, an omen of worse things to come, and has kept her away from society. To escape her seclusion and learn whether she’ll be reincarnated, Ana travels to the city of Heart, but its citizens are afraid of what her presence means. When dragons and sylph attack the city, is Ana to blame?

Heart

Sam believes Ana’s new soul is good and worthwhile. When he stands up for her, their relationship blooms. But can he love someone who may live only once, and will Ana’s enemies—human and creature alike—let them be together? Ana needs to uncover the mistake that gave her someone else’s life, but will her quest threaten the peace of Heart and destroy the promise of reincarnation for all?

Titel: Incarnate #1 Newsoul
Auteur: Jodi Meadows
Aantal bladzijdes: 374
Uitgeverij: Katherine Tegen Books

Samenvatting
Elke keer wanneer een lichaam dood gaat, leeft de ziel voort. In een nieuw lichaam wordt de ziel geplaatst met al zijn herinneringen van zijn vorige levens. Maar wanneer Ana geboren wordt verdwijnt er een ziel. Hoe komt dit?

Mijn mening

Dit boek stond serieus al twee jaar op mijn TBR. Ik begon er in april eindelijk aan. Ik was in eerste instantie gevallen voor de cover. Ik had geen idee waar het boek over ging eigenlijk. Toen ik me erin ging verdiepen bedacht ik me wat voor een mooi verhaal dit zou kunnen worden.

Elke ziel wordt gereïncarneerd. Dus de zielen behouden zijn / haar herinneringen van de vorige levens. Op dat moment was ik verkocht. Ik dacht kom maar op met het verhaal ik wil het nu lezen. 

In eerste instantie had ik niet verwacht dat het verhaal voor een groot deel om romantiek draaide. Dat was voor mij nieuw, dat had ik niet zien aankomen. Maar ik vind het er goed bij passen. Ik snap heel goed dat het voor sommige schrikken was maar ik ben ervan gaan houden. 

Je merkt nauwelijks dat het boek bijna vierhonderd bladzijdes heeft. Ik ben er, weer eens, door heen gevlogen. Na het einde Incarnate, lees epische fantasie wezens, ben ik enorm benieuwd wat de rest van de serie gaat brengen.

Ik geef Incarnate 5/5

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten