De reiziger

 
Claire Randall viert in 1945 de hereniging met haar man Frank met een tweede huwelijksreis naar de Schotse Hooglanden. Tijdens een wandeling stuit Claire op een stenencirkel... en ze wordt wakker in het onbekende en gevaarlijke Schotland van 1743. Al snel komt Claire erachter dat niet alleen haar leven op het spel staat, maar ook haar hart. De onweerstaanbare jonge Schot James Fraser laat haar kennismaken met een zo vurige passie en een zo allesomvattende liefde, dat Claire verscheurd wordt tussen trouw en verlangen, en tussen twee volkomen verschillende mannen en twee onverenigbare levens. 



Titel: De reiziger #1 Outlander
Auteur: Diana Gabaldon
Aantal bladzijdes: 736
Speelt zich af in: Schotland
Uitgeverij: Boekerij

Samenvatting

Claire gaat met haar man op een tweede huwelijksreis naar Schotland. Daar ziet ze een Stonehedge die haar naar het verleden brengt. Ze wordt achterna gezeten door de Engelsen totdat de Schotse Jaimie haar redt. 

Mijn mening

Ik wou heel graag aan de serie Outlander beginnen maar ja zoals ik ben moet je eerst het boek lezen. Ik heb totaal geen spijt dat ik De reiziger gelezen heb. Outlander behoort nu officieel tot een van mijn favoriete series.

Het boek begint vaag. Claire gaat met haar man Frank Randall op een tweede huwelijksreis. Ze gaan samen naar Schotland. Alles gaat goed totdat Claire in de Stonehedge terugkeert naar het verleden. In het oude Schotland ontmoet zij Jamie, een best wil slimme man. Om uit de handen van de Engelsen te blijven besluiten Jamie en Claire te trouwen. Dit is alleen om Claire te redden. Maar langzaam worden ze verliefd.

Hoe verder je in het verhaal komt hoe leuker het wordt. Jamie en Claire worden steeds closer. Het is zo leuk om te zien dat beide elkaar best wel leuk vinden. Ondanks de pikante scene's is het verhaal zo lief en leuk.

Ik had zo veel moeite om het boek weg te leggen. Totdat Randall in het verhaal komt. Ik had serieus de neiging om het boek weg te leggen alleen maar om hem. Hij is de voorvader van de man waar Claire mee getrouwd is. Heel eerlijk, ik kwam daar achteraf ook pas achter. Dat verklaart alles waarom ik vind dat Claire voor Jamie moet gaan.

Tot slot het einde is alles wat deze gif laat zien.


IK geef De reiziger 5/5

CONVERSATION

1 reacties:

  1. Ik las het boek vorige week en ben er helemaal gek van. Zodra het uit was ben ik naar Outlander beginnen kijken. Jammer genoeg heb ik nog niet veel tijd gehad en dus slechts enkele afleveringen gezien, maar ondertussen ben ik wel 'Terug naar Inverness' aan het lezen. :)

    BeantwoordenVerwijderen