What I thought was true

Gwen Castle has never so badly wanted to say good-bye to her island home till now: the summer her Biggest Mistake Ever, Cassidy Somers, takes a job there as the local yard boy. He's a rich kid from across the bridge in Stony Bay, and she hails from a family of fishermen and housecleaners who keep the island's summer people happy. Gwen worries a life of cleaning houses will be her fate too, but just when it looks like she'll never escape her past—or the island—Gwen's dad gives her some shocking advice. Sparks fly and secret histories unspool as Gwen spends a gorgeous, restless summer struggling to resolve what she thought was true—about the place she lives, the people she loves, and even herself—with what really is.

Titel: What I thought was true
Auteur: Huntley Fitzpatrick
Aantal bladzijdes: 422
Uitgeverij: Dial Books

Samenvatting

Gwen woont op een eiland. Elke zomer komen er mensen vanuit het vasteland daar werken. Zo ook Cassidy. Ze raken in contact met elkaar maar ze kunnen gewoon weg geen relatie krijgen. 

Mijn mening

Zo'n anderhalf jaar geleden kwam ik What I thought was true tegen. Ik dacht dat het een boek was dat helemaal bij mij past. Nu ik best wel veel contemporary boeken lees dacht ik, laat ik hem eens gaan lezen.

Ik had eigenlijk niet zulke hoge verwachtingen. Maar het was wel dat het boek tegenviel. In de zin van, dat hij te veel op een chicklit leek. Ik dacht dat dat juist niet het geval zou zijn. Niet zo erg als dat het is.

Cassidy is voor de duidelijkheid een jongen. Maar elke keer dat hij in beeld kwam smolt mijn hart iets verder voor hem. Dit zie ik vaak, dat ik de mannelijke hoofdpersoon leuker vind dan de vrouwelijke hoofdpersoon. Want ik irriteerde me best wel aan Gwen. 

Het verhaal op zich was vermakelijk. Niks speciaals zal ik maar zeggen. Het was een ontspannend boek voor tussendoor. Een boek waarbij je niet te veel hoeft na te denken.

Ik geef What I thought was true 4/5

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten