Versplinterd

Vijf jaar geleden stortte Rachels wereld in toen bij een ongeluk haar beste vriend Jimmy overleed en zijzelf gewond raakte. Nu ziet ze de vriendengroep weer voor het eerst bij de bruiloft van haar ex Matt en zijn verloofde Cathy.
Als ze die avond Jimmy's graf bezoekt, wordt ze overmand door hoofdpijn en raakt buiten bewustzijn. Als ze bijkomt, blijkt haar leven heel anders te zijn dan ze zich herinnert: het ongeluk van vijf jaar geleden is nooit gebeurd, zij en Matt zijn nog bij elkaar en Jimmy leeft nog... Rachel kan het niet geloven, het is bijna te mooi om waar te zijn. 


Titel: Versplinterd
Auteur: Dani Atkins
Aantal bladzijdes: 304
Speelt zich af in: Londen (Engeland)
Uitgeverij: De Fontijn

Samenvatting

Rachel raakt betrokken bij een ongeluk. Op dat moment komt haar beste vriend Jimmy te overlijden. Vijf jaar later zit het Rachel weer niet mee. Maar alles ze wakker wordt lijkt er wat er de afgelopen vijf jaar tot het vorige ongeluk lijken niet gebeurd te zijn.

Mijn mening

Ik had zo mijn vooroordelen toen ik zag dat er op de kaft stond voor de lezers van Jojo Moyes' Voor Jou. Ik kwam dus totaal niet door dat boek heen. Maar gelukkig lijkt Versplinterd er in geen enkele manier op.

Laat ik zeggen dat ik met een krappe drie uur Versplinterd uit had. Dit komt voornamelijk doordat het boek heerlijk vlot weg leest. Ik had helemaal niet in de gaten dat hij zo snel weg las totdat het opeens een paar uur later is, en ik zo´n tweehonderd bladzijdes verder was.

Het begin van het boek is een beetje raar vind ik. Je wordt bijna direct aan alle hoofdpersonen voorgesteld. En dan pats boem is er een ongeluk en Jimmy overlijdt. Ik voelde me bijna net zo verdrietig als Rachel. Zij heeft haar beste vriend verloren. Zo voelde het voor mij ook.

En dan neemt het boek een enorme sprong in tijd. Vijf jaar na het ongeluk. Maar dan voelt Rachel zich niet lekker. Ze wordt wakker in het ziekenhuis en alles lijkt alsof ze vijf jaar geleden wakker is geworden. Jippie Jimmy is er weer! Maar helaas is Rachel ook weer verloofd met Matt. 

Door het boek heen leer je Jimmy kennen. Hoe hij om gaat met het geheugenverlies van Rachel. Maar ook hoe Matt ermee om gaat. Ik vind dat zo leuk. Hoe hun vriendschap verder gaat. Zowel Rachel als Jimmy weet dat ze niks samen kunnen beginnen omdat Rachel verloofd is met Matt. Hoe ze er mee omgaan vind ik geweldig om te zien.

Voor de mensen die van contemporary boeken houden is dit dus een aanrader!

Ik geef Versplinterd 5/5

CONVERSATION

1 reacties:

  1. Ik vond het grappig want ik ben dit boek aan het lezen op dit moment en toen kwam ik je post tegen. En het boek bevalt me wel goed, je review klinkt ook wel goed. Ben erg benieuwd naar de rest van het boek :) xxx

    BeantwoordenVerwijderen