Heir of Fire

Lost and broken, Celaena Sardothien’s only thought is to avenge the savage death of her dearest friend: as the King of Adarlan’s Assassin, she is bound to serve this tyrant, but he will pay for what he did. Any hope Celaena has of destroying the king lies in answers to be found in Wendlyn. Sacrificing his future, Chaol, the Captain of the King’s Guard, has sent Celaena there to protect her, but her darkest demons lay in that same place. If she can overcome them, she will be Adarlan’s biggest threat – and his own toughest enemy. 

While Celaena learns of her true destiny, and the eyes of Erilea are on Wendlyn, a brutal and beastly force is preparing to take to the skies. Will Celaena find the strength not only to win her own battles, but to fight a war that could pit her loyalties to her own people against those she has grown to love?

Titel: Heir of Fire #3 De glazen troon
Auteur: Sarah J. Maas
Aantal bladzijdes: 562
Speelt zich af in: Adarlan
Uitgeverij: Bloomsbury

Samenvatting

Celaena heeft Adarlan achter zich gelaten. Ze is vastberaden om haar kroon terug te krijgen. Maar daarvoor moet ze wel naar een andere wereld. Ondertussen komen de heksen er aan. 

Mijn mening

WOW. Ik wou hier eigenlijk stoppen want er gebeurt zo veel in Heir of Fire. Als je op Goodreads kijkt is het gemiddelde cijfer 4.61 van de 5! Dat is enorm. Laat ik zeggen de De glazen troon goed was, De donkere kroon was zelfs beter maar voor mij is Heir of fire toch favoriet. Boek vier komt na de zomer uit, ik weet niet of ik daar zo lang op kan wachten.

Er komen zo veel nieuwe personages bij. Laat ik zeggen dat ik het in het begin nogal verwarrend vond. Manon bijvoorbeeld. Zij is een van de heksen. Je kan niet van iedereen houden dacht ik in het begin. Ik vond haar totaal niet leuk. Maar later begon zij zich te ontwikkelen en boem een geweldige personage erbij.

En Celaena dan. Ze gaat weg van Dorian. Dezelfde Dorian die zelf ook krachten heeft. Celeana komt er dan achter dat zij ook krachten heeft. Zij kan in een Fae veranderen. Ik ben zo onder de indruk van haar. Alles wat je in de eerste twee boeken over haar geleerd hebt, blijkt dus niks te zijn van wat je in Heir of Fire ziet.

Door het boek heen komen er steeds meer fantasy elementen bij. Daarom is Heir of Fire mijn favoriete boek in de serie. Ook omdat hij ontzettend spannend is. 

Ik geef Heir of Fire 5/5

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten