Harry Potter and the order of the Phoenix

Harry's verplichte zomervakantie bij oom Herman en tante Petunia op de Ligusterlaan is dit keer nog erger dan alle voorgaande jaren: niet alleen wordt hij door de Duffelingen weer vreselijk behandeld, ook zijn beste vrienden lijken hem deze zomer totaal te negeren. Harry vindt dat hij iets moet doen, maakt niet uit wat, om zo snel mogelijk te kunnen terugkeren naar Zweinsteins Hogeschool voor Hekserij en Hocus-Pocus. Maar dan krijgt de vakantie een onverwacht einde en wordt het zelfs onzeker of Harry nog wel aan zijn vijfde schooljaar op Zweinstein mag beginnen. Vreemde gebeurtenissen stapelen zich op en Harry doet ontdekkingen die het hem onmogelijk maken kalm te blijven…
Titel: Harry Potter and the order of the Phoenix #5 Harry Potter
Auteur: J.K. Rowling
Aantal bladzijdes: 870
Speelt zich af in: Londen en Hogwarts
Uitgeverij: De Harmonie

Samenvatting

In de zomervakantie voordat Harry aan het vijfde jaar begint, worden hij en zijn neefje aangevallen door Dementors. Al snel wordt hij opgehaald en naar de Order of the Phoenix gebracht waar hij de rest van zijn vakantie doorbrengt totdat hij aan zijn vijfde jaar op Hogwarts begint.

Mijn mening

Ik wil positief blijven maar dit boek geeft mij zo veel frustraties. Vooral ook omdat zo veel weggelaten wordt in de film. Het is zo lang geleden dat ik hem gelezen heb en dat maakt het zo veel leuker. Het is net alsof je hem weer voor het eerst leest.
Ik heb serieus mijn vrienden gek zitten maken met wat er allemaal in het boek gebeurt en niet in de film. En ze keken me aan alsof ik gek was. Ze hebben duidelijk het boek niet gelezen. Het boek was juist zo leuk tegenover de film. 

Professor Umbridge. Wat kan ik daar over zeggen? Waarom komt Voldermort niet op haar af met zijn avada kedavra  en is het probleem opgelost. Laat ik maar zeggen dat de wereld er daardoor enorm op vooruit gaat. Dat was het gezeur over Umbridge

Ik ben in dit boek gaan houden van Snape. Ik dacht eigenlijk dat dat pas tegen deel zes of zeven zou komen maar nu ben ik al voor hem gevallen. En ik weet zeker dat ik over twee boeken kei hard ga huilen om hem. 

Op naar Harry Potter and the halfblood prince

Ik geef Harry Potter and the order of the Phoenix 5/5

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten