Into the woods inspiratie

Kennen jullie de film Into the woods al? Hij kwam eind januari in de bioscoop maar ik zag hem afgelopen week. Ik had de trailer gezien en ik was meteen verkocht. Een Disney film met Meryl Streep én Johnny Depp? Kom op zoiets kan je toch niet aan je voorbij laten gaan.
Into the woods heeft mij de inspiratie gegeven die ik nodig had. Ik was nou niet direct op zoek naar inspiratie. Juist op die momenten komt inspiratie naar je toe. Sowieso is de soundtrack van Into the woods geweldig maar eenmaal aan de film begonnen wordt het nog leuker.

Laat ik zeggen dat allemaal sprookjes zijn die samengevoegd worden. De personages wonen in een dorp en ze moeten door het bos om bij de koning te komen. Je hebt Cinderella, waar ik dus mijn inspiratie vandaan haal. 

Cinderella woont dus bij haar stiefmoeder en twee stiefzusters. Zij wil met hun mee naar het bal om de prins te ontmoeten. Maar haar stiefmoeder maakt het onmogelijk om te gaan. Even nadat haar stiefmoeder en stiefzusjes gegaan zijn ontsnapt zij uit het huis en gaat ze 'into the woods'  om naar het festival te gaan. 

Maar mijn inspiratie had eigenlijk niet veel te maken met de film. Ik heb nauwelijks dingen uit de film gebruikt tot nu toe dan. Wat ik vooral probeer is om een eigentijdse draai te geven aan iets wat al bestaat. Maar wat ik precies gedaan heb zeg ik nu nog niet.

Into the woods vind ik in ieder geval een heel erg leuke film. En niet alleen omdat het mij inspiratie gaf maar de personages zijn heel leuk neergezet. Als jullie het niet erg vinden ga ik nu weer verder schrijven.

CONVERSATION

1 reacties:

  1. Aaaah! Deze film wil ik zooo graag zien. Ik kijk er al maanden lang naar uit, maar de stomme bioscoop bij ons in de stad draait hem niet :(

    BeantwoordenVerwijderen