Vraag het de blogger #1

Wat heb jij altijd al willen weten van bloggers? Ik heb bloggers drie simpele vragen en twee stellingen voor gelegd. Wat heb jij altijd al willen weten van de bloggers. Deze keer heb ik  Emmy van Zon en Maan de volgende stellingen voorgelegd. Ik heb ze zelf ook beantwoord. Benieuwd hoe wij verschillen of juist op een lijn zitten?






Welk(e) genre(s) lees je allemaal? 
Emmy: Ik lees heel veel genres, omdat ik vind dat je je niet moet vastleggen aan een bepaalde groep boeken. Wel heb ik voorkeur voor YA (alle genres binnen het YA), fantasy & historisch. Maar het is niet zo dat ik dan alle fantasy boeken tof vind en wil lezen... Een boek moet mij gewoon aanspreken, en dan is het niet belangrijk welk labeltje er nou precies aan is gehangen. 
Jaike: Ik lees voornamelijk YA boeken op het moment. Binnen het grote overweldigende genre lees ik eigenlijk wel alles. Buiten het YA genre lees ik ook eigenlijk bijna alles.

Welk(e) is je favoriet?
Emmy: Het liefst lees ik een YA boek met fantasy-elementen. Of 
dystopisch, of historisch. Tja.. YA dus, denk ik. 
Jaike: YA sowieso! Maar binnen het YA genre zijn de fantasy boeken toch wel mijn favoriet.

Favoriete boek uit dat genre? 
Emmy: Harry Potter. Always. Al valt dat niet onder YA, geloof ik. 
Jaike: Dit is net vragen aan een moeder welk kind zij het leukste vindt. Onmogelijk maar Harry Potter en Divergent staan wel heel hoog!

Ik schrijf in notitieboekjes op welke boeken ik wanneer gelezen heb. 
Emmy: Ja, dit doe ik! Ik heb sinds 2012 een boekje waarin ik bijhoud welk boek ik heb gelezen (en wanneer) en ook welke waardering ik het geef. Ik schrijf er echter niets bij, dus niet wat ik er van vond. Het is echt een lijst. 
Jaike: Nee ik doe dit niet. Ik heb altijd wel mijn telefoon in de buurt waarmee ik alles direct op Goodreads kan zetten. Zie Goodreads maar als mijn digitale notitieboekje.

Ik noteer al mijn ideeën voor mijn blog, nieuwe boeken in notitieboekjes. 
Emmy: Hoewel ik het leuk vind wanneer mensen dit doen, schrijf ik zelf alles op in mijn mail, agenda of direct als concept in wordpress. Ik heb meestal mijn laptop of mobiel wel bij de hand, dus een mailtje naar mezelf is zo verstuurd. Vroeger deed ik het weleens hoor, maar dan vergat ik het sneller. Als ik op vakantie ben, dan doe ik het vaak wel. Maar dan schrijf ik ook echt van alles is mijn notitieboekje, wat overigens meer een tekenboekje is. 
Jaike: Dit doe ik wel, ik heb hiervoor wel altijd boekjes in mijn tas zitten zodat ik dat wel meteen kan noteren. Als ik dit niet heb sla ik het op in mijn telefoon.

Nu weten we weer meer over Emmy, heb jij nog vragen voor haar? 

CONVERSATION

1 reacties:

  1. Leuk om anderen hun bloggewoonten zo beter te leren kennen. Vooral om zo overeenkomsten te ontdekken.

    BeantwoordenVerwijderen