Wonderkind

Na een succesvolle lancering van het eerste deel in de Legend-serie brengen we nu met trots het tweede deel: Wonderkind. 
Aan het eind van boek 1 ontsnappen Day en June ternauwernood aan een executie dankzij de tussenkomst van de Patriotten. Deze rebellen, die loyaal zijn aan de voormalige Verenigde Staten, gooien het op een akkoordje met hen. Day krijgt een prothese voor zijn manke been. In ruil daarvoor moeten ze de Patriotten bijstaan bij de aanval tegen de Republiek. Het plan is om de nieuwe Elector Primo te vermoorden. Anden blijkt echter een sympathieke, niet-corrupte jonge jongen te zijn, die bovendien het leven van Days broer Eden redt. Dit brengt Day en June in een lastig pakket. Als de jonge Elector dan ook nog hevig verliefd wordt op June, wordt Day helemaal op de proef gesteld...



Titel: Wonderkind #2 Legend
Auteur: Marie Lu
Aantal bladzijdes: 383
Speelt zich af in: De Republiek
Uitgeverij: Gottmer

Samenvatting

June en Day hebben zich aangesloten bij de Patriotten. De Patriotten willen de Elector vermoorden zodat ze zelf aan de macht kunnen komen. Ze sturen June terug naar de Republiek om daar te infiltreren.

Mijn mening

Legend was bij mij erg goed gevallen. Lekker snel gelezen, veel spanning. En toen ik eindelijk wat tijd vond voor Wonderkind werd ik beloont. Beloont met een geweldig verhaal dat je vanaf het begin boeit. 

Waar Legend afgelopen is begint Wonderkind. Lu heeft ervoor gekozen om ook Wonderkind vanuit zowel uit Day's te schrijven als uit die van June. Voor mij maakt dit het verhaal echter. Het verhaal wordt er zo veel spannender door. En ik vind het heel fijn om te lezen.

Wanneer June bij de Elector zit en dus weg is bij Day beleef je het verhaal van twee kanten. Wat June daar aan het doen is en wat Day ervan vindt als hij alles hoort. 

Finale is het laatste boek in de serie. Ik kan niet wachten tot ik deze ook kan lezen. Ik ben enorm benieuwd hoe de serie gaat eindigen. Ik denk dat ik hem net als Legend en Wonderkind lekker snel weg lees.

Ik geef Wonderkind 5/5

CONVERSATION

1 reacties: