The strange and beautiful sorrows of Ava Lavender

Foolish love appears to be the Roux family birthright, an ominous forecast for its most recent progeny, Ava Lavender. Ava—in all other ways a normal girl—is born with the wings of a bird.

In a quest to understand her peculiar disposition and a growing desire to fit in with her peers, sixteen-year old Ava ventures into the wider world, ill-prepared for what she might discover and naïve to the twisted motives of others. Others like the pious Nathaniel Sorrows, who mistakes Ava for an angel and whose obsession with her grows until the night of the Summer Solstice celebration.

That night, the skies open up, rain and feathers fill the air, and Ava’s quest and her family’s saga build to a devastating crescendo.

First-time author Leslye Walton has constructed a layered and unforgettable mythology of what it means to be born with hearts that are tragically, exquisitely human.

Titel: The strange and beautiful sorrows of Ava Lavander
Auteur: Leslye Walton
Aantal bladzijdes: 301
Speelt zich af in: Seattle (VS)
Uitgeverij: Candlewick Press

Samenvatting

Het begint allemaal bij Emilienne de oma van Ava Lavender. Zij vertrekt uit Frankrijk, naar Amerika. Ze krijgt daar een kind Viviane die later ook weer een kind krijgt, namelijk Ava. Maar Ava is niet een enorm meisje, nee ze heeft vleugels.

Mijn mening

Dit is echt het meest vreemde boek dat ik in tijden gelezen heb. Maar zeker wel op een goede manier. Het begint al bij Emilienne, er is iets met haar wat haar anders maakt. Ik vind Viviane nog redelijk normaal en dan komt Ava het toppunt van abnormaalheid.

Het verhaal heeft mij echt betoverd. Ik kan er niet zo veel meer over zeggen. Vanaf het begin zat ik al van wauw dit is geweldig. En ja hoor dat was het ook. 

Meer zeg ik er niet over, je moet er bijna blanco in gaan dan beleef je het verhaal toch het beste. Dus ik zeg maar alvast heel veel leesplezier!

Ik geef The strange and beautiful sorrows of Ava Lavander 5/5

CONVERSATION

1 reacties:

  1. Het klinkt heel bijzonder! Is vast alleen in het engels uitgebracht.. geen probleem hoor voor mij, ik lees vaak engelse boeken

    BeantwoordenVerwijderen