Mijn liefde voor Harry Potter

Het is geen geheim dat Harry Potter mijn grootste jeugdliefde ooit is. Wist je dat nog niet? Dan heb je toch wel onder een enorme steen geleefd denk ik. Oh en er kunnen spoilers in staan wat betreft de serie. Sorry daarvoor. 


Het begon allemaal toen ik nog een klein meisje was. Eind november 2001 kwam de eerste film uit. Een maand later werd ik vijf. Niet lang daarna verscheen de film op dvd, of was het video in die tijd? Lang geleden in ieder geval. Maar toen begon de verslaving. Samen met papa op de bank. Dat gebeurt nu nog steeds. Samen Harry Potter kijken. Dat we dat al dertien jaar lang doen is heel wat!

Natuurlijk was ik nog te jong om de films in de bioscoop te zien. Maar ik kon in die tijd al lezen. Dus ik begon aan de boeken. Mijn ouders moeten vast vreselijk trots geweest zijn. Kleine ik, die in de lengte nog niet groot is, die al van kleins af aan Harry Potter kijkt en leest. Ze moeten sowieso blij zijn met deze verslaving. Een drugsverslaving zou erger geweest zijn. 

Er is sowieso een ding dat ik in mijn leven moet doen, Alan Rickman (Snape) ontmoeten. Sowieso dat hij mijn held is. Het is zo dat Snape door het verhaal heen als the badguy wordt afgebeeld. Maar tegen het einde van het laatste boek BAM plottwist Snape is dus de ultieme goodguy. Hoe epic is het om met hem op de foto te staan? 

Okay ik geef toe dat ik de boeken letterlijk kan citeren en bijna elke zin in de film ken. Vooral uit Deathly Hallows part II. Die heb ik minstens twintig keer gezien, als het niet meer is. Het wordt vooral erg als ik op school een bepaald woord hoor, dat ik precies aan een zin uit Harry Potter kan denken. 

Sommige mensen vragen wel eens wat het leukste aan Harry Potter is. Ik vind het leukste dat ik ermee opgegroeid ben. Het is een groot deel van mijn jeugd geweest. En als je ziet hoeveel effect het heeft op de ik die ik nu ben. Wat dus heel veel is, mag je best trots wezen. En op een dag zal ik The Deathly Hallows hebben. Ik heb al The Elderwand, dus alleen de steen en de cloak nog! 

Wat vinden jullie het allerleukste aan Harry Potter?

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten