De eerste wereld

Zijn hart bonsde in zijn keel.
Zijn ademhaling was nog zwaarder dan normaal.
En het brede zwaard dat hij voor zijn heupen hield, trilde.
Dit was het moment.

Vlak voor hem stond de jongen.
De jongen met de krachten van de Grootmeester.
De Schim keek hem recht in zijn ogen.
Dit was het moment.

Hij bewoog zijn zwaard in een vloeiende beweging omhoog.
En zwaaide ermee richting de hals.

Na het per ongeluk vinden van een geheime Alchemisten schat moesten de vrienden Eroc en Tarú halsoverkop hun dorp verlaten. Aan de zijde van enkele begaafde Magiërs reizen zij hun wereld over in een poging de schat en de daarin verscholen boodschap in veiligheid te brengen, maar kunnen niet voorkomen dat de Schim uit het Zwarte Woud hen achterhaalt.

De vrienden vluchten het land uit, maar met welk doel? De personen die zij zoeken zijn onvindbaar, de doelen die zij nastreven onhaalbaar en de vijanden die zij ontvluchten onherkenbaar. Bovendien blijken de personen die zij vertrouwen niet allemaal eerlijk. Het dwingt Eroc en Tarú moeilijke beslissingen te nemen, zeker wanneer duidelijk wordt dat de Schim zijn doelen bijgesteld heeft... 



Titel: De eerste wereld #1 drie werelden
Auteur: Marc Lommert

Aantal bladzijdes: 375
Speelt zich af in: De eerste wereld

Samenvatting

Vrienden Eroc en Tarú vinden een van de drie kunsten. Een enorm kostbare schat die de Alchemisten gemaakt hebben. Ze gaan ermee naar de koning, die hun helpt om het land uit te komen. In hun reis worden ze achtervolgd door De Schim, die hun schat wil veroveren.

Mijn mening

Toen ik via hebban dit boek won in ruil voor een eerlijke recensie was ik blij. Een fantasy boek door een Nederlands auteur, dit moet ik eerst zien en dan kan ik hem gelijk lezen. Wat welk meteen op viel is dat het boek echt iets voor mij is. Dat merkte ik al meteen.

Toen ik eraan begon had ik meteen het idee dat het op Lord of the Rings leek. Ik ben een enorm fan dus mij hoor je niet klagen. Ik denk dat ik hierdoor juist enthousiaster ben geworden over dit boek. De Schim maakt het verhaal wat mij betreft enger, het zijn aparte stukken in het boek. En toch geven ze mij kippenvel.

Wat las hij heerlijk weg zeg. Ik vind de schrijfstijl prettig lezen. Als er meer zou zijn had ik dat meteen gelezen. Ik kan niet wachten tot hij meer gaat schrijven! Wat mij betreft zou ik die boeken ook meteen gaan halen.

Kom maar op met de rest van de serie. Dit boek is bij mij heel goed bevallen.

Ik geef De eerste wereld 5/5

CONVERSATION

2 reacties: