Writing Wednesday #3


Hoewel het niet helemaal lekker gaat met mijn NaNo project is er toch een nieuw stuk voor jullie. Have fun!

Een barstende hoofdpijn maakt mij wakker. Wat is er met me gebeurd? Is het eerste wat ik denk. Ik kijk op de klok, ik zie dat het al twee uur ’s middags is. Wat is er in hemelsnaam gebeurd? Ik kan me niks meer herinneren. Uit frustratie schreeuw ik. Niet veel later staat mijn moeder aan mijn bed. Wanneer de lamp aan gaat duik ik diep onder mijn dekens. Met een schorre stem vraag ik ‘wat is er gebeurd?’ Dat is op het moment het eerste wat ik wil weten. De rest interesseert me niet. ‘Ik wee-eet niet wat e-er is gebeurt’ stamelt mijn moeder. Langzaam kom in onder mijn dekbed uit. Het licht is fel. ‘Kan het licht op zijn minst uit dan?’ Vraag ik aan mijn moeder, ze loopt direct naar de deur waar de lichtschakelaar is. Die lichtschakelaar is wel speciaal. Het is geen gewone maar een fangirl editie, zelf gemaakt. Als je het licht aan wilt haal je de schakelaar over naar Lumos en wanneer je het licht uit wilt doen haal je de schakelaar over naar Nox. Ik voel dat mijn moeder op het bed gaat zitten. ‘Je kwam gisteren thuis met Cher..’ begint mijn moeder. Ik voel dat ze het moeilijk heeft. De tranen springen in mijn ogen. Niet snel daarna voel ik de eerste traan over mijn wang rollen. ‘Is Cher okay?’ Is het eerste wat ik wil weten. Mijn moeder knikt gelukkig. Ik weet niet hoe blij ik ben om te horen dat Cher okay is, ze is mijn alles. Ik weet zeker dat mijn wereld in zou storten als er iets met haar gebeurd zou zijn. Uit het niets wordt alles zwart, nog zwarter dan de kamer al was.

Mijn besef van tijd is weg, ik weet niet hoelang ik weg ben geweest maar ik ben er nu weer.  Ik probeer uit bed te komen. Het lukt niet. Ik zit ergens aan vast. Ik kijk omhoog maar ik zie niks, mijn armen zijn los. Dan komt mijn moeder weer binnen. Ze pakt me bij mijn middel vast en tilt me omhoog. Ik zit rechtop. Ik kan mijn armen nog gewoon bewegen. ‘Wwwat is er gebeurd?’ Stamel ik. Ik voel mijn benen niet meer. De tranen komen, ze blijven maar komen. Nee denk ik, het zal toch niet waar zijn? Ik durf het niet te zeggen. Gelukkig ligt er een boek naast me. Dankbaar pak ik Fangirl. Ik verdwijn naar een andere wereld. Ik wil heel graag weg uit de mijne. Ik geef toe dat de wereld van Cath ook niet perfect is, maar momenteel is alles beter dan de mijne. Ik zie mijzelf wel net zoals Cath. Een enorme fangirl in plaats van Simon Snow heb ik Neville Longbottom om over te fangirlen. Hoe hij is veranderd tijdens Harry Potter is zo geweldig om te zien.

Ik heb inmiddels Fangirl uitgelezen. Fangirl is geweldig. Ik had hem sneller uit dan verwacht. Ik was slechts drie uur uit mijn wereld. Hoe kon ik nou niet merken dat ik in mijn eigen kamer was? ‘Cheryyyll!!’ de kat schiet mijn bed op. Oh wat ben ik blij om haar te zien. ‘Ik heb je zo gemist gekke kat, ga nooit meer bij me weg.’ Op mijn nachtkast ligt mijn telefoon. Ik zie dat ik heel wat berichten gemist heb. De meeste komen van mijn beste vriendin. Mijn god wat heb ik Alice gemist. Ze is precies het tegenovergestelde van wat ik ben, ze is girly, luid en een enorm feestbeest. Ik besluit om haar te bellen en alles uit te leggen. Alice schreeuwt zo hard dat ik de telefoon een eind van mijn hoofd moet halen tenzij ik doof wil worden. ‘Ja Alice ik ben het alleen ik heb geen idee wat er gebeurt is.’ Zeg ik maar zodat Alice even stopt met praten. ‘Ik kom zo direct langs!’ Is het laatste wat ik hoor, Alice heeft opgehangen. Ik ga rechtop ik bed zitten, Cher valt bijna van het bed af. Ik hou met moeite mijn lach in. Ik weet niet waarom maar die kat maakt mij echt gelukkig.

Mam helpt me met aankleden. Ik heb besloten om mijn zwarte jurk aan te doen. Hij zit tenminste niet zo strak om mijn lichaam. Ik hou daar niet van. Met hoge zwarte sokken is het perfect. Ik hoor dat de bel gaat. Mijn vader opent de deur en Alice sprint naar mijn kamer. ‘Hey lang niet gezien’ is het enige wat ik kan zeggen. De tranen komen weer. ‘Ik kan er niks aan doen’ Zeg ik maar Alice knuffelt me al. ‘Alles komt wel weer goed Sarah, ik beloof het. Ik ga ervoor zorgen’ Ze is zo lief, ik wil haar niet kwijt. Ze is het beste wat mij op school ooit is overkomen. We hielpen elkaar altijd op school met alles. Ik ken haar pas vanaf de derde. Het klikte meteen. We vielen allebei buiten de grote groep van onze klas. Ze was alles wat ik had. Op haar aanraden heb ik een kat gekocht. Cheryl is op dit moment mijn grootste liefde. Alice heeft ook een speciale band met haar kat. Dat is niet eens de grootste reden voor onze vriendschap. We delen beide de passie voor lezen. De boekenkasten van Alice vind ik veel mooier dan de mijne. Ze heeft de Harry Potter boxset waar ik al weken van droom. Ik koop hem alleen niet omdat ik de hele serie al in het Engels en in het Nederlands heb. ‘Alice heb je nou Vampire Academy al uit?’ Vraag ik aan haar, de laatste keer dat ik haar sprak was ze erin bezig. Ik vind de Vampire Academy serie ook erg gaaf. Ik heb de hele serie op mijn e-reader gelezen. Jammer genoeg heb ik ze nog niet in boekvorm. ‘De film is echt slecht!’ Alice begint spontaan te lachen wanneer ik dat zei. Ze heeft hem dus nog niet gezien denk ik. Daar komt Cheryl aan gelopen. Wat wordt ze toch snel oud. Ik heb haar alweer drie jaar. ‘Herken je Cher nog?’ Vraag ik aan Alice en ze sprint meteen op Cher af. Ik denk dat dat een ja is. Als ik Alice zo met Cher zie doen denk ik terug aan de tijd dat ik nog vier was. Wij hadden toen al een kat en ik sprong er als onmundig klein kind altijd op af. Toen hield ik al van katten. Er verschijnt een glimlach op mijn gezicht. Ik vind het toch wel heel mooi om te zien hoe mensen met dieren omgaan. 

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten