Gone Girl

Wie ben je?

Wat hebben we elkaar aangedaan?

Dat zijn de vragen die Nick Dunne zichzelf stelt op de morgen van zijn vijfde trouwdag, als zijn vrouw Amy plotseling verdwenen is. De politie verdenkt Nick. Amy’s vrienden onthullen dat ze bang voor hem was en dingen voor hem verborgen hield. Hij zweert dat het niet waar is. Forensisch onderzoek van zijn computer onthult aparte google resultaten. Hij zegt dat ze niet van hem zijn. En dan zijn er de verdachte oproepen op zijn mobiele telefoon.


Wat is er gebeurd met Nicks mooie, intelligente vrouw?

Titel: Gone girl (Donker hart)
Auteur: Gillian Flynn
Aantal bladzijdes: 456
Speelt zich af in: North Carthage (VS)
Uitgeverij: Boekerij

Samenvatting

Amy Dunne verdwijnt op haar vijfde trouwdag. Haar man Nick weet niet wat hij ziet en gaat naar de politie. De politie vindt steeds meer bewijsstukken die aan tonen dat Nick het gedaan heeft. Maar Nick is ervan overtuigd dat een van Amy's vrienden het gedaan heeft.

Mijn mening

OH MIJN GOD. Dit boek was alles wat je in een boek zoekt. Het zat vol met mindfucks, was zo enorm spannend. Maar toch ongelooflijk ziek. Hoe Flynn dit heeft kunnen bedenken weet ik niet maar ik bewonder haar enorm. 

Het boek begint vanuit Nick's perspectief. Hij vertelt het verhaal met de politie en hoe hij alles beleeft. Niet veel later komt Amy's dagboek erbij. Dit is vanuit het verleden geschreven. Amy is toch weg? Na ongeveer een tijdje zit er een grote plottwist. Ik wist niet wat ik kon verwachten. Het hele verhaal draaide om. Niks was wat het leek. Ik dacht te weten wat er met Amy gebeurd was maar nee hoor ik had het helemaal fout.

Ik heb dit boek gekocht omdat ik de trailer zag. Die zag er best goed uit dus ik kocht het boek. Ik wist totaal niet wat ik kon verwachten. Maar beter ook denk ik, Gone Girl is denk ik een van mijn favorieten geworden. Gewoon alles in dit boek is zo creepy. Ik kan het niet goed verwoorden wat er in mij om gaat. Daarvoor moet je het toch zelf ondervinden.

Na het boek ben ik enorm nieuwsgierig naar de film. Hoe hebben ze dit alles kunnen verwerken tot een film? Ik ben zo nieuwsgierig. 

Ik geef Gone Girl 5/5

CONVERSATION

1 reacties:

  1. De film is aan te raden hoor! Ik moet zelf het boek nog lezen, maar ik kon niet wachten dus was ik al naar de film gegaan.

    BeantwoordenVerwijderen