De donkere kroon

In De donkere kroon raakt Celaena verstrikt in een onontwarbare kluwen van liefde, macht en trouw.
Celaena Sardothien mag dan de kampioen van de koning zijn geworden, haar trouw aan de kroon is nihil. Ze balanceert op een levensgevaarlijk koord dat bij één verkeerde beweging kan breken. Dan blijken er nog meer duistere krachten aan het werk dan Celaena al vermoedde en komt alles wat ze liefheeft in gevaar. Ze zal keuzes moeten maken: wie kan ze vertrouwen en wie is het waard om voor te vechten?

Titel: De donkere kroon #2 De glazen troon
Auteur: Sarah J. Maas
Aantal bladzijdes: 384
Speelt zich af in: Ardalan
Uitgeverij: Boekerij

Samenvatting

Celaena is nu de sluipmoordenaar van de koning. Ze krijgt opdrachten om tegenstanders van de koning te vermoorden. Maar de laatste naam die ze door krijgt dringt het tot haar door wie ze echt moet vermoorden. Maar haar liefde voor Dorian kan dat wel? Of voelt ze toch wat voor iemand anders?

Mijn mening

Waar zal ik eens beginnen? De kaft is geweldig. Dat vind ik ook bij De glazen troon. Ik ben benieuwd hoe het laatste boek gaat heten en hoe de kaft eruit gaat zien. De kaften sluiten goed aan bij het verhaal.

De donkere kroon gaat verder waar De glazen troon geëindigd is. Celeana is de kampioen van de koning en ze heeft in het vorige boek het beest verslagen die kampioenen op at. Maar nu is er een ander monster actief. Stiekem gaat Celeano op zoek naar het monster en probeert ze hem uit te schakelen. Ik hou heel erg van de delen waarin dit voor komt. Het is zo spannend dat je het boek gewoon niet weg kan leggen.

Ik heb dat sowieso met de schrijfstijl van Maas. Het is moeilijk om de boeken weg te leggen. Ze bouwt de spanning goed op. En het is heel makkelijk te lezen, je leest zo honderd bladzijdes weg. 

Celeana's liefdesleven wordt ook uitgebreid besproken. In het eerste boek was ze helemaal verliefd op Dorian. Maar nu staat er een nieuwe liefde voor haar klaar. OH MIJN GOD wat is hij leuk. Ik zeg niet wie het is maar je gaat echt van hem houden. Ik hoop dat hij bij haar blijft in het laatste boek.

Ik heb na het einde van De donkere kroon heel snel het laatste boek nodig. Het einde is een enorme clifhanger. Ik had gehoopt dat er nog vijftig bladzijdes minimaal zouden komen maar het boek was uit. Ik was er heel verbaasd over, want ik had hem zo snel uit. Miste ik geen bladzijdes? Dat was een van mijn gedachtes.

Ik geef De donkere kroon 5/5


Koop bij bol.com

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten