De zaterdag van het onweer

Cassandra (Cassie) is opgegroeid in Leiden, maar haar moeder wil per se verhuizen naar een dorp in Oost-Nederland. Waarom weet Cassie niet. Cassie voelt er zich in elk geval niet thuis. Ze heeft een baantje bij de vreselijke supermarktbaas Stroe. Met het geld dat ze daar verdient, kan ze af en toe wegvluchten naar de stad. Op een broeierige zaterdag fietst Cassie naar huis. Er is onweer op komst. Ze wordt onderweg aangerand door vier jongens, onder wie Edwin de Backer, de zoon van de machtigste man in het dorp. Om aan hen te ontkomen klimt ze over het hek van de Borgerhof, waar een zonderlinge vrouw woont. Een heks, zeggen sommigen, een veroordeelde crimineel, zeggen anderen. Cassie valt bij de klimpartij en de zonderlinge vrouw, Coba, rijdt haar met de kruiwagen naar het grote, wat vervallen huis om haar te verzorgen. Moet ze aangifte doen van de aanranding? Zal ze Coba bedanken en haar opnieuw ontmoeten? De zaterdag van het onweer zal haar leven ingrijpen veranderen.


Titel: De zaterdag van het onweer
Auteur: Martine Glaser
Aantal bladzijdes: 341
Speelt zich af in: Nederland
Uitgeverij: Clavis 

Samenvatting

Wanneer Cassie vanuit haar werk in de supermarkt naar huis fietst wordt ze aangerand. Ten einde raad klimt Cassie over het hek van de Borgerhof. Iedereen zegt dat de vrouw die daar woont wreed is, eenmaal wanneer Cassie Coba leert kennen blijkt ze een totaal andere vrouw te zijn dan hoe het dorp haar beschrijft.

Mijn mening

De eerste 150 bladzijdes gingen snel aan mij voorbij, het verhaal boeide me op dat moment vrij weinig maar wanneer Cassie closer wordt met Coba, toen werd het voor mij pas interessant. 

Wat ik kon verwachten van dit boek wist ik niet, de mooie cover geeft niet veel prijs over het verhaal. In dit geval moet je gewoon beginnen en zie je wel waar je uitkomt. Voor mij was dit het begin voor mijn liefde voor dit boek.

Ergens rond bladzijde 200 dacht ik al te weten hoe het ging eindigen, wat het rare was, was dat ik ook nog gelijk had. Ik was zo blij voor Cassie maar ook voor Coba. Ik zou eigenlijk wel meer kunnen lezen over Cassie en Coba. Op dat moment was het boek eigenlijk te kort voor mij.

Ik lees niet vaak boeken van Nederlandse auteurs, als je net als ik ook de voorkeur aan Engelse boeken geeft dan zou ik De zaterdag van het onweer zeker aanraden. Het is een verhaal die je aan het denken zet.

De schrijfstijl van Glaser was heerlijk, ik moest even wennen maar wanneer je echt in het boek zit is het super. Ik zou zeker meer willen lezen van haar.

Ik geef De zaterdag van het onweer 4/5

Koop bij bol.com

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten