De ravenjongens

Blue Sargent komt uit een spirituele familie. Haar moeder is helderziende en kan de zielen zien van hen die gaan sterven. Blue heeft ze zelf nog nooit gezien, maar daar komt verandering in wanneer een jongen haar op een dag aanspreekt. Zijn naam is Gansey. Hij blijkt een rijke student op de lokale privéschool Aglionby te zijn. 

De jongens van Aglionby staan bekend als de Ravenjongens en betekenen niets dan problemen. Zolang ze zich kan herinneren heeft de spirituele familie van Blue haar verteld dat zij haar ware liefde zal vermoorden. Ze had nooit voorzien dat dit een probleem zou worden. Maar nu haar leven verweven raakt met de sinistere wereld van de Ravenjongens, is ze daar niet zo zeker meer van...

Titel: De ravenjongens #1 De ravenjongens
Auteur: Maggie Stiefvater
Aantal bladzijdes: 365
Speelt zich af in: Henrietta (VS)
Uitgeverij: Moon

Samenvatting

Wanneer Blue mee gaat met haar familie naar de dodenweg ziet ze voor het eerst een geest. Een geest die binnen dat moment en een jaar later dood zal zijn. Blue ziet anders nooit geesten dat is meer iets wat haar moeder kan. Wanneer ze in contact komt met de persoon waarvan ze de geest zag verandert alles voor haar.

Mijn mening

Ik vond de eerste 200 bladzijdes helemaal niks aan. Ik ben al een keer eerder gestopt na 50 bladzijdes omdat het totaal niks voor mij was. Deze zomer heb ik hem opnieuw geprobeerd te lezen. Met wat meer succes dat dat ik de eerste keer heb gehad. Ik heb zowaar het boek uitgekregen.

Ik ben heel erg fan van De wolven van Mercy Falls ook van Maggie Stiefvater, daardoor ging ik ervan uit dat De ravenjongens net zo leuk zou zijn. Ik dacht dat ik door het boek heen zou vliegen maar helaas dat was dus niet het geval.

Na bladzijde 200 kwam de spanning erin en ik was geboeid. Dat spirituele sprak mij niet zo aan maar wat een ontwikkeling maak Blue door. Dat hield mij als enige tegen om niet te stoppen in dit boek.

De ravenjongens wordt niet alleen vanuit Blue's perspectief verteld maar ook vanuit die van de ravenjongens. Voor mij is dit een extra toevoeging. Ik was daar in het begin niet echt blij mee, het verhaal van Blue boeide me meer dan die van de jongens. Maar later wanneer de verhaallijnen samen kwamen was het juist extra leuk.

Of ik het tweede boek in de serie ga lezen weet ik nog niet. Deze is net verschenen.

Ik geef De ravenjongens 3/5


Koop bij bol.com

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten