Wit als sneeuw

Lumikki Andersson reist in de zomer naar het bloedhete Praag. Aan de tijd voor zichzelf, waarnaar ze zo verlangd heeft, komt al gauw een eind als Lumikki wordt benaderd door een jonge vrouw, Zelenka. Ze beweert dat ze Lumikki's zus is en maakt een oprechte indruk. Maar toch lijkt ze iets te verbergen...

Terwijl ze haar familiegeheim ontrafelt, krijgt Lumikki te maken met een eigenaardige religieuze sekte, die gaandeweg gevaarlijker blijkt dan ze ooit had kunnen vermoeden. Zelenka's leven loopt gevaar, maar dat van Lumikki ook. De genadeloze hitte houdt de stad in haar greep en Lumikki moet zich keer op keer afvragen wie ze kan vertrouwen, want niemands bedoelingen lijken zo zuiver en wit als sneeuw

Titel: Wit als sneeuw #2 Sneeuwwitje
Auteur: Salla Simukka
Aantal bladzijdes: 188
Speelt zich af in: Praag (Tsjechië)
Uitgeverij: Clavis Books

Samenvatting

Lumikki is in Praag, daar beweert een vrouw dat ze haar zus is. Lumikki gaat op zoek of het echt waar is maar Lenka komt uit een sekte. Beetje voor beetje wordt alles duidelijk over de sekte. 

Mijn mening

Ik had verwacht dat het boek veel meer in zou gaan op hoe Rood als bloed was geëindigd. Maar nieuwe personen werden al snel geïntroduceerd ook was Lumikki niet meer in Finland maar in Praag. Aan de ene kant vind ik het wel jammer dat het verhaal niet meer doorgaat maar daardoor kan je dit boek ook wel voor Rood als bloed lezen.

Lumikki was net als in Rood als bloed heel erg nieuwsgierig en is toch wel erg op zichzelf. Dit was in Rood als bloed zo en weer in Wit als sneeuw. Ik ben erg benieuwd of dit ook in Zwart als ebbenhout zou zijn.

Vanaf het begin zat de spanning er goed in. Lumikki heeft vrij snel een nieuw mysterie die ze wilt oplossen. Meteen ben ik geboeid. Ze ontmoet nieuwe mensen en er gebeuren zoveel spannende dingen dat je wilt doorlezen. Maar dan is dit boek alweer uit en moet je wachten op het derde en laatste boek.

Helaas vind ik Wit als sneeuw iets minder goed dan Rood als bloed. Ik ben benieuwd hoe dit in het laatste boek gaat uitpakken.

Ik geef Wit als sneeuw 4.5/5

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten