Het examen

Het land staat aan de vooravond van een burgeroorlog waarin de rebellen het opnemen tegen de wrede en doortrapte leiders van het land. Cia, getalenteerd student aan de universiteit, weet té veel, in ieder geval van de schokkende waarheid achter de Test.


Maar ze kan het niet alleen. Dit is haar kans om recht te doen, in praktijk te brengen waarvoor ze heeft getraind. Maar wie zal haar volgen? Op de campus waar achter elke hoek gevaren en leugens schuilen, moet Cia de levens van de mensen van wie ze houdt riskeren en gokken op de loyaliteit van haar klasgenoten. Klasgenoten die stuk voor stuk bewezen hebben dat ze niet te vertrouwen zijn…

Titel: Het examen #3 De test
Auteur: Joelle Charbonneau
Aantal bladzijdes: 300
Speelt zich af in: Tosu City
Uitgeverij: Karakter uitgevers

Samenvatting

Op de universiteit gaat niet alles even makkelijk voor Cia. Ze probeert met de rebellen de leiders neer te halen, ook niet onbelangrijk de test te laten stoppen. Cia heeft nare herinneringen aan de test. Maar als het er op aan komt kan ze wel diegene vermoorden die alles tegen houdt.

Mijn mening

De studie was super spannend en dat miste ik hier wel. Ik heb het gevoel wat ik bij De test en bij De studie had niet bij Het examen.  Erg jammer omdat Charbonneau zo lekker schrijft.

Ik had zeker meer van Het examen verwacht. De laatste honderd bladzijdes hadden alleen mijn aandacht. Ik vond Cia best wel vervelend worden en ik kon niet wachten tot het boek uit was. Ik vind het erg jammer omdat ik van de rest van de serie enorm genoten heb. 

De test trilogie lijkt zo op De hongerspelen. Iedereen kent denk ik wel De hongerspelen en weet hoe die eindigt, Het examen leek er enorm op. Net als de rest van de serie overigens. Ik vind dat enorm leuk om te zien.

Ik geef Het examen 3/5

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten