Omhulde stad

Het verhaal begint in 1940 en sluit aan op het eerste boek. Jacob en zijn nieuwe vrienden zijn net ontsnapt en moeten het eiland verlaten samen met mevrouw Peregrine. Hun reis gaat naar Londen, in meer dan één opzicht een bijzondere hoofdstad. Onderweg ontmoeten ze nieuwe bondgenoten, bijzondere dieren en verrassingen in allerlei gedaanten.


Titel: Omhulde stad #2 De bijzondere kinderen
Auteur: Ransom Riggs
Aantal bladzijdes: 434
Speelt zich af in:  Verenigd Koninkrijk
Uitgeverij: Clavis





Samenvatting

Het verhaal van Jacob en de bijzondere kinderen gaat verder. Ze gaan opzoek naar iemand die mevrouw Pegerine kan helpen uit haar vogel toestand te krijgen. De kinderen belanden in een andere lus, de bijzondere dieren van daar sturen ze door naar Londen. De reis is niet zonder gevaar de hulsels zijn nog steeds op zoek naar ze.

Mijn mening

In het eerste boek van de bijzondere kinderen moest ik er echt inkomen. Dit had ik met Omhulde stad helemaal niet. Ook al was het een hele tijd geleden dat ik het eerste deel had gelezen kon ik wel meteen hierin beginnen. 

De foto's maken het verhaal helemaal af. Ik zit soms met kippenvel te lezen. Wat de kinderen meemaken is echt ongelooflijk. De reis is zo spannend en best wel eng geschreven waardoor ik gewoon even moest stoppen om weer in de 'echte' wereld te komen. Ik wou helemaal niet stoppen het boek is zo geweldig.

Toen ik dit boek uit had, had ik wel zoiets van geef mij meer! Ik wil meer. De schrijfstijl van Riggs is geweldig en ik kan zeker niet wachten tot deel drie van de bijzondere kinderen uit is. Wanneer die uit komt is nog een raadsel. Ik hoop snel!

Ik hoop dat er in deel drie geen liefdesdriehoek komt. Wat er sowieso in deel drie gaat gebeuren is nog vrij onbekend. Maar geef mij alsjeblieft geen liefdesdriehoek. Ik ben daar zo klaar mee. Riggs schrijft fantastische boeken zo spannend geschreven dat er eigenlijk bijna geen plaats is voor romantiek. Ik hoop dat dat zo blijft!

Ik geef Omhulde stad 5/5

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten