De glazen troon

Ze wordt door twee mannen bemind.

Het hele land vreest haar.

Alleen zij kan het koninkrijk redden.

Celaena wordt voor de keuze gesteld: óf haar leven slijten in de gevangenis, óf deelnemen aan een toernooi waarvan de winnaar de nieuwe kampioen van de koning wordt. Een voor een worden de deelnemers van het toernooi echter op gruwelijke wijze vermoord en al snel vecht Celaena niet alleen voor haar vrijheid, maar ook voor haar leven.


Titel: De glazen troon #1 de glazen troon
Auteur: Sarah J. Maas
Aantal bladzijdes:384
Speelt zich af in:  Rifthold, Adarlan 
Uitgeverij: Boekerij

Samenvatting

Celaena is een sluipmoordenaar die in de zoutmijnen zit opgesloten. Dan komen er mensen van de koning met de vraag of ze mee wil doen aan een toernooi. Ze besluit mee te doen. Celaena wordt de kampioen van de kroonprins. Ze merkt wel hoe moeilijk het is om te overleven. Vlak voor de proeven wordt er iemand dood gevonden. Celaena gaat uitzoeken wie het gedaan heeft en ze wil het toernooi ook nog winnen.

Mijn mening

Wat is Celaena een badass zeg. Ze is het enige meisje in het toernooi en het gaat haar nog gemakkelijk af zeg! Ik ben onder de indruk hoe Sarah J. Maas haar zo geloofwaardig heeft neergezet.  Haar gevaarlijke liefde was misschien wat voorspelbaar maar wat voor een persoon is ze zeg! Ik heb erg van het boek genoten en ik wil zeker het tweede boek ook lezen. Die alweer volgende maand uitkomt. De donkere kroon gaat hij heten!

Wat een cover zeg! Hij zet meteen de sfeer van het boek neer. Celaena ziet er goed en aardig gevaarlijk uit, dit is ze ook wel in het boek. Er zitten zo veel onderdelen in die dit verhaal zo geweldig maken. Af en toe best wel een ranzige scene er tussen hield mij wakker.

Het tweede boek in de serie komt bijna uit. Ik ben erg benieuwd wat er met Celaena gaat gebeuren. Ik wil het einde van het boek niet spoileren maar wow wat een open einde heeft ie zeg!

Ik wil de uitgeverij Boekerij heel erg bedanken om mij dit boek toe te sturen. Ik heb er zoals je kunt zien erg van genoten. Ik sta altijd open voor het tweede boek.

Ik geef De glazen troon 4.5/5

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten