Project Persefone het experiment

Noa wordt wakker op een geïmproviseerde operatietafel met een vers litteken op haar borst en heeft geen idee hoe ze daar is terechtgekomen. Ze zet het op het lopen en kan ternauwernood ontsnappen…Als Peter door de dossiermappen van zijn vader snuffelt, vindt hij een map over Project Persefone. Hij besluit meer informatie te zoeken op internet en vlak daarna wordt zijn deur ingetrapt door een groep onbekende mannen…Noa en Peter zijn beide begenadigd hacker en besluiten hun skills te bundelen om erachter te komen wat er aan de hand is. Ze raken verstrikt in een web van multinationals, medische experimenten, straatkinderen en corruptie. Ze moeten alles op alles zetten om het gruwelijke geheim te ontrafelen en om in leven te blijven.Voor liefhebbers van boeken met twee superstoere hoofdpersonen die te maken krijgen met actie, corruptie, afpersing, dodelijke geheimen en elkaar…


Titel: Project Persefone het experiment #1 Persefone
Auteur: Michelle Gagnon
Aantal bladzijde: 351
Speelt zich af in: Boston (VS)
Uitgeverij: Blossom Books

Samenvatting

Wanneer Noa op een operatietafel wakker wordt denkt ze maar aan een ding. Ontsnappen. Het lukt haar maar die vreemde mannen blijven haar achtervolgen. Wanneer bij Peter thuis een paar mannen zijn huis binnen stormen blijven die mannen hem ook achtervolgen. Peter en Noa hebben een ding gemeen. Ze zijn beide hackers. Peter vraagt Noa om hulp langzaam maar zeker zien ze elkaar vaker en doen ze het samen. Maar die mannen blijven hun achtervolgen, Noa heeft iets wat ze terug willen maar zo makkelijk geeft ze het niet.

Mijn mening

De eerste 40 bladzijdes waren enorm moeilijk om door heen te komen. Alles was zo vaag, Noa die wakker werd en Peter die in zijn eigen huis wordt aangevallen. Ik bedacht me waarom dit zo belangrijk is voor het verhaal maar later viel alles op zijn plek.

Wanneer het verhaal eindelijk een beetje op gang kwam werd het spannend. Dat ik hem binnen een dag heb uitgelezen is hier het bewijs van. Ik kon niet meer stoppen met lezen. Ik was zo benieuwd wat Noa en Peter zouden gaan doen en of de mannen hun nog met rust zouden laten. 

Noa en Peter werken zo geweldig samen. Het zou me niet verbazen als er in een later boek iets tussen die twee ontstaat. Ook al is Peter met Amanda heel gecompliceerd bezig ik wil gewoon dat er iets opbloeit daar. Dan kan het een nog interessanter boek worden dan dat het als is.

Het einde is echt verschrikkelijk. Ik heb echt boek twee, het verzet. Ik heb wel geluk dat deze onlangs is uitgekomen. Maar nog het feit dat ik er niet nu in kan beginnen zit mij erg dwars. Ik zou er zo graag in willen beginnen.

Ik geef dit boek 5/5 omdat alles er in zit voor een goed boek. Ik heb er enorm van genoten. 

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten