De test

Malencia Vale wil niets liever dan uitverkoren worden voor De test. Ieder jaar worden uit de eindexamenkandidaten de beste studenten gekozen die hun kolonie Vijf Meren mogen vertegenwoordigen tijdens De test in de hoofdstad Tosu City. Van de bijna tweehonderd kandidaten mogen alleen zij die slagen doorstromen naar de universiteit om klaargestoomd te worden tot de toekomstige leiders van het Verenigde Gemenebest.Tot haar grote vreugde is Cia een van de uitverkorenen, maar haar blijdschap verandert snel in bezorgdheid als haar vader haar de avond voor haar vertrek vertelt over zijn ervaringen gedurende De test. Hij herinnert zich slechts flarden, maar heeft wel zijn leven lang nachtmerries over de gebeurtenissen van vijfentwintig jaar eerder.Gewaarschuwd door haar vader vertrekt Cia naar de hoofdstad waar De test zal plaatsvinden. Al snel komt ze tot de ontdekking dat haar vaders waarschuwingen terecht waren en dat ze op zichzelf aangewezen is, als haar kamergenoot haar probeert te vermoorden en de inhoud van de diverse testen niet alleen geestelijk, maar ook fysiek het uiterste van haar vragen.

Titel: De test #1 de test
Auteur: Joelle Charbonneau
Aantal bladzijde: 384
Speelt zich af in: Tosu City, Verenigde Gemenebest 
Uitgeverij: Karakter Uitgevers

Samenvatting

Elk jaar verlaten kinderen de school, de beste wirden uitgekozen om de test te maken. Cia is hiervoor uitgekozen en laat haar familie en vrienden achter en ze gaat naar Tosu City. Eenmaal daar aangekomen is het anders dan verwacht. Ze worden constant afgeluisterd. Elke dag worden er testen gemaakt en de mensen die niet goed genoeg zijn gaan weg. Bij de laatste test moeten de leerlingen de weg naar Tosu City terug vinden. Ze mogen elkaar het moeilijk maken. Wie kan je dan nog vertrouwen?

Mijn mening

Ik raaste door dit boek heen. Voordat ik eraan begon had ik gelezen dat dit de nieuwe hongerspelen is. In het laatste deel van het boek had ik echt het gevoel dat ik de hongerspelen was beland. Mijn hoge verwachtingen zijn waar gekomen. Er wordt lovend over geschreven en ben het er helemaal mee eens.

Cia weet meer dan de normale student, dit komt doordat haar vader ook mee heeft gedaan aan de test. Dit kan ik goed zien in de acties en gedachten van Cia. Soms vind ik wel dat het vervelend is maar ik erger me er niet zo heel erg aan.

Ik had meer over bijpersonen willen lezen. Je wist bijma niks over de kandidaten die uit De Vijf Meren kwamen net als Cia. Dat vind ik wel jammer. Tomas bijvoorbeeld, in mijn ogen was hij heel interessant. Ik vind het erg jammer dat ik weinig over hem las.

Dit is een enorm goed boek die mij erg aansprak. Ik ben blij dat ik hem gelezen heb. Ik kan niet wachten tot ik de studie ga lezen.
Vandaar geef ik dit boek 5/5 sterren.

Serie

De test is het eerste boek uit de gelijknamige trilogie. De studie is het tweede boek in de serie, deze is al uit. Boek drie wordt in het Engels ergens in juni verwacht. Ik kan niet wachten om verder te lezen.

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten