Cover war #3

Ik kies voor vandaag om over fantasie covers te praten. Ik hou enorm van fantasie boeken zoals jullie denk ik wel gemerkt hebben. Heel veel boeken die ik gelezen heb is fantasie en ik ben er eigenlijk wel trots op.












We beginnen met twee boeken van Lauren Kate. Teardrop en Fallen. Teardrop is heel erg licht en open gemaakt. Terwijl Fallen heel duister is. Naar mijn mening vertelt de cover van Teardrop een heel verhaal en die van Fallen niet. Mijn voorkeur gaat uit naar Teardrop


Twee verschillende boeken. City of bones en The iron king. Ik vind City of bones een enorm mooie cover hebben, de man op de cover doet me aan Jace denken. De huizen op de voorgrond passen naar mijn mening goed bij het verhaal. Ondanks dat ik The iron king nog niet heb gelezen denk ik dat de vrouw op de cover een van de hoofdpersonen moet zijn. Ik vind die groene kleuren erg mooi op de cover. Mijn voorkeur gaat dan toch uit naar The iron king.

Shatter me en Shiver. Zal ik eens beginnen met Shatter me. Ik vind het oog erg mooi, de bomen die eruit groeien erg mooi. De tranen zijn bevroren, ik vind hem erg mooi. Shiver daar in tegen als je heel goed kijkt zie je een wolf. Voor de rest kan je er niet uithalen dat het een fantasie is. Toen ik de cover voor het eerst zag dacht ik dat het een chicklit was. Maar nee hoor het is een fantasie. De cover is erg simpel tegen over Shatter me. Als ik dan moet kiezen ga ik voor Shatter me.

CONVERSATION

2 reacties:

  1. Ik vind eigenlijk dat deze covers allemaal niet met andere te vergelijken zijn. Het zijn heel andere boeken en stuk voor stuk passen ze bij hun eigen verhaal. Ik vind ze allemaal tof en het bij shiver juist overduidelijk dat het om romantische fantasy gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wist je dat Maggie Stiefvater haar covers zelf heeft ontworpen? Op haar website staat een filmpje hoe ze dat gedaan heeft! Ze is echt heel erg creatief! Best cool toch?

    Groetjes

    Irene @ Ice Queen's Bookshelf

    BeantwoordenVerwijderen